Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 13.04.2015 22:00 Publikacja: 13.04.2015 22:00
Richard Zinoecker
Foto: materiały prasowe
Rz: Ubezpieczyciele majątkowi nie zarabiają na OC komunikacyjnym. Ostatnie lata wojny cenowej jeszcze bardziej uszczupliły ich wpływy ze sprzedaży tego produktu. Czy można powstrzymać to zjawisko?
Dirk Schmidt-Gallas: Wojna cenowa prawdopodobnie będzie zawsze wśród grupy podstawowych produktów ubezpieczeniowych. Mniejsze firmy mają możliwość różnicowania swoich produktów i usług w stosunku do pozostałych firm na rynku, jednak zdecydowanie większą wagę przywiązują do walki o klienta przez niskie ceny. Mimo, że OC komunikacyjne jest właśnie przykładem takiego prostego rodzaju ubezpieczenia, to uważam, że można je również zróżnicować – nie wszystkie firmy korzystają z takiej możliwości. Elementem różnicującym ubezpieczenia może być marka, której ludzie ufają, jakość obsługi doradcy ubezpieczeniowego, czy dotychczasowe doświadczenia związanie z roszczeniem odszkodowawczym. Wyższa wartość powinna być dostarczana przez ubezpieczyciela dla klienta wraz z produktem ubezpieczeniowym, nie ma bowiem potrzeby, aby sprzedawać klientom usługi po niższych cenach, jeśli klient rozumie, że chcąc mieć skuteczną ochronę ubezpieczeniową i poczucie bezpieczeństwa, powinien i chce zapłacić za ubezpieczenie więcej. Spostrzeżenie to dotyczy również Polski, chociaż należy przyznać, że polscy konsumenci zawsze byli dobrzy w negocjacjach, a doradcy obecni na polskim rynku w rzeczywistości widać nigdy nie bronili cen produktów firm ubezpieczeniowych wystarczająco dobrze.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas