Ubezpieczyciele sami prowadzą swoje firmy do strat

Dirk Schmidt-Gallas i Richard Zinoecker z firmy konsultingowej Simon-Kucher & Partners uważają, że ubezpieczyciele prowadzą firmy do strat.

Publikacja: 13.04.2015 22:00

Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

Foto: materiały prasowe

Rz: Ubezpieczyciele majątkowi nie zarabiają na OC komunikacyjnym. Ostatnie lata wojny cenowej jeszcze bardziej uszczupliły ich wpływy ze sprzedaży tego produktu. Czy można powstrzymać to zjawisko?

Dirk Schmidt-Gallas: Wojna cenowa prawdopodobnie będzie zawsze wśród grupy podstawowych produktów ubezpieczeniowych.  Mniejsze firmy mają możliwość różnicowania swoich produktów i usług w stosunku do pozostałych firm na rynku, jednak zdecydowanie większą wagę przywiązują do walki o klienta przez niskie ceny. Mimo, że OC komunikacyjne jest właśnie przykładem takiego prostego rodzaju ubezpieczenia, to uważam, że można je również zróżnicować – nie wszystkie firmy korzystają z takiej możliwości. Elementem różnicującym ubezpieczenia może być marka, której ludzie ufają, jakość obsługi doradcy ubezpieczeniowego, czy dotychczasowe doświadczenia związanie z roszczeniem odszkodowawczym. Wyższa wartość powinna być dostarczana przez ubezpieczyciela dla klienta wraz z produktem ubezpieczeniowym, nie ma bowiem potrzeby, aby sprzedawać klientom usługi po niższych cenach, jeśli klient rozumie, że chcąc mieć skuteczną ochronę ubezpieczeniową i poczucie bezpieczeństwa, powinien i chce zapłacić za ubezpieczenie więcej.  Spostrzeżenie to dotyczy również Polski, chociaż należy przyznać, że polscy konsumenci zawsze byli dobrzy w negocjacjach, a doradcy obecni na polskim rynku w rzeczywistości widać nigdy nie bronili cen produktów firm ubezpieczeniowych wystarczająco dobrze.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne