Ubezpieczyciele sami prowadzą swoje firmy do strat

Dirk Schmidt-Gallas i Richard Zinoecker z firmy konsultingowej Simon-Kucher & Partners uważają, że ubezpieczyciele prowadzą firmy do strat.

Publikacja: 13.04.2015 22:00

Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

Foto: materiały prasowe

Rz: Ubezpieczyciele majątkowi nie zarabiają na OC komunikacyjnym. Ostatnie lata wojny cenowej jeszcze bardziej uszczupliły ich wpływy ze sprzedaży tego produktu. Czy można powstrzymać to zjawisko?

Dirk Schmidt-Gallas: Wojna cenowa prawdopodobnie będzie zawsze wśród grupy podstawowych produktów ubezpieczeniowych.  Mniejsze firmy mają możliwość różnicowania swoich produktów i usług w stosunku do pozostałych firm na rynku, jednak zdecydowanie większą wagę przywiązują do walki o klienta przez niskie ceny. Mimo, że OC komunikacyjne jest właśnie przykładem takiego prostego rodzaju ubezpieczenia, to uważam, że można je również zróżnicować – nie wszystkie firmy korzystają z takiej możliwości. Elementem różnicującym ubezpieczenia może być marka, której ludzie ufają, jakość obsługi doradcy ubezpieczeniowego, czy dotychczasowe doświadczenia związanie z roszczeniem odszkodowawczym. Wyższa wartość powinna być dostarczana przez ubezpieczyciela dla klienta wraz z produktem ubezpieczeniowym, nie ma bowiem potrzeby, aby sprzedawać klientom usługi po niższych cenach, jeśli klient rozumie, że chcąc mieć skuteczną ochronę ubezpieczeniową i poczucie bezpieczeństwa, powinien i chce zapłacić za ubezpieczenie więcej.  Spostrzeżenie to dotyczy również Polski, chociaż należy przyznać, że polscy konsumenci zawsze byli dobrzy w negocjacjach, a doradcy obecni na polskim rynku w rzeczywistości widać nigdy nie bronili cen produktów firm ubezpieczeniowych wystarczająco dobrze.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację