Banki tracą klientów na rzecz konkurencji internetowej

Wyniki ostatniego badania Bain & Company obejmującego 83 tysiące klientów w 22 krajach pokazały, że ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 30 proc. z nich kupiło produkt bankowy od głównego konkurenta swojego banku.

Publikacja: 13.04.2015 21:00

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Foto: Rzeczpospolita/Anna Węglewska

W?Polsce ten odsetek był niższy – do konkurencyjnego banku po kartę kredytową, ubezpieczenie, kredyt na samochód lub po inny produkt finansowy zwróciło się „tylko", albo i aż, 25 proc. badanych.

Gdyby tak duży odsetek klientów zamknął konta w tym roku, całkowicie odchodząc od banku, bankowcy wznieśliby larum. Ale „ciche" odejścia są w dużej mierze niezauważane. Banki często nie wiedzą, że ich klient rozważa zakup nowego produktu.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację