Reklama

Banki tracą klientów na rzecz konkurencji internetowej

Wyniki ostatniego badania Bain & Company obejmującego 83 tysiące klientów w 22 krajach pokazały, że ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 30 proc. z nich kupiło produkt bankowy od głównego konkurenta swojego banku.

Publikacja: 13.04.2015 21:00

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Foto: Rzeczpospolita/Anna Węglewska

W?Polsce ten odsetek był niższy – do konkurencyjnego banku po kartę kredytową, ubezpieczenie, kredyt na samochód lub po inny produkt finansowy zwróciło się „tylko", albo i aż, 25 proc. badanych.

Gdyby tak duży odsetek klientów zamknął konta w tym roku, całkowicie odchodząc od banku, bankowcy wznieśliby larum. Ale „ciche" odejścia są w dużej mierze niezauważane. Banki często nie wiedzą, że ich klient rozważa zakup nowego produktu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama