Reklama

Jubilerski barometr koniunktury

Rosnąca sprzedaż i rentowność sklepów z biżuterią i zegarkami to wyraźny dowód na to, że Polakom żyje się coraz lepiej.

Publikacja: 19.05.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Wraz z wyższymi zarobkami rośnie zainteresowanie konsumentów luksusem, którego symbolem od wieków są kosztowności. W dodatku jubilerski luksus (podobnie jak ekskluzywne kosmetyki) jest w zasięgu portfela nawet niezbyt zamożnych klientów. O ile przeciętne nowe auto oznacza wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych, o tyle skromne, ale brylantowe kolczyki czy wisiorek można już kupić za niespełna tysiąc.

Co prawda w sklepach jubilerskich nie widać tak ostrej walki cenowej jak w supermarketach spożywczych czy ogrodniczych, gdzie handlowcy walczą o każdy punkt procentowy marży, ale i tam dotarły rabaty i promocje (ostatnio np. 20 proc. z okazji Dnia Matki). Jubilerzy muszą się też w coraz większym stopniu liczyć z nowymi trendami – rynek biżuterii, który kiedyś rządził się swoimi prawami, teraz w coraz większym stopniu staje się częścią rynku mody. Firmy zabiegają o znanych projektantów, promują swoje sezonowe kolekcje, a te z poprzednich sezonów przeceniają i wystawiają do outletów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Polska prezydencja ożywiła aktywność polskiego biznesu w Brukseli
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama