Aktualizacja: 13.09.2015 22:00 Publikacja: 13.09.2015 22:00
Foto: materiały prasowe
Rz: Z danych Deloitte wynika, że jedna trzecia polskich firm ma wypracowaną strategię badań, rozwoju i wspierania innowacyjności. Jest aż tak dobrze?
Magdalena Burnat-Mikosz: Pod względem innowacyjności Polska jest ciągle w ogonie UE. W raporcie Innovation Union Scoreboard 2015 nasz kraj określono jako umiarkowanego innowatora. Charakteryzujemy się niskimi nakładami na badania i rozwój (B+R), w szczególności wydatkami przedsiębiorców prywatnych. Choć większość polskich firm nie opiera jeszcze planów wzrostu na przemyślanej strategii innowacyjności, są przykłady takich, które coraz bardziej odważnie zdobywają międzynarodowe rynki. Takie nazwy jak Estimote (producent beaconów – red.) czy Saule Technologies, spółka, która chce zrewolucjonizować branżę fotowoltaiczną, coraz głośniejszym echem rozbrzmiewają w świecie wielkiego biznesu. KGHM startuje z projektem zautomatyzowanej kopalni, Pesa i Newag zdobywają coraz to nowe rynki. W rodzimych spółkach drzemie wielki, nieujawniony potencjał innowacyjności. Polska staje się rozwiniętą gospodarką, koszty pracy rosną, a innowacja to klucz do rozwoju.
Niezależnie od tego, kto będzie urzędować w Białym Domu, najważniejszym globalnym przeciwnikiem Stanów Zjednoczo...
Podział na osobne silosy regulacyjne – telekomunikację, media, pocztę, ochronę danych osobowych – traci sens. Cy...
Miejsce 7.: Fiat Auto Poland, 11.: Daewoo-FSO Motor, 13. – Centrum Daewoo. Czyli motoryzacja trzyma się mocno. N...
Choć wicepremier Kosiniak-Kamysz właśnie ogłasza kolejny kontrakt na sprzedaż polskiego uzbrojenia, to prawda je...
Dziwnym trafem elektryfikacja motoryzacji nie stała się tematem kampanii prezydenckiej. I nie słychać, by kandyd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas