Co by tu jeszcze spieprzyć, panowie?

Co by tu jeszcze spieprzyć, panowie? Co by tu jeszcze spieprzyć? – tę piosenkę Wojciecha Młynarskiego dedykuję związkowcom. Dlaczego? Bo nasze związki, zamiast walczyć o prawa pracowników i sprawiedliwość społeczną, w rzeczywistości forsują pomysły niemające z tą sprawiedliwością nic wspólnego.

Aktualizacja: 21.12.2017 21:26 Publikacja: 21.12.2017 21:00

Co by tu jeszcze spieprzyć, panowie?

Foto: 123RF

Przykład: zakaz handlu w niedzielę. Jeden z pomysłów: w trakcie dyskusji zaproponowano, aby zapewnić wszystkim pracownikom prawa i przywileje, gwarantując dwie wolne niedziele w miesiącu, i zapewnić wyższe wynagrodzenia za pracę w tym okresie. Ktoś, kto debaty na ten temat nie śledził, powie: to z pewnością idea lansowana przez związki zawodowe. O ironio, nie! Była to propozycja popierana m.in. przez pracodawców. Tymczasem związkowcy uparli się i przeforsowali pomysł faworyzujący tylko jedną, wybraną, wąską grupę zawodową. Dlaczego? Bo nasze związki w stosunku do pracodawców zawsze nastawione są konfrontacyjnie. Dla zasady torpedują wszystkie pomysły, które z tej strony wypływają. Teraz biją w tarabany z powodu kolejnej afery – „holterowej". Już sama jej nazwa brzmi jak tytuł wycięty z okładki tabloidu, który by zwiększyć sprzedaż numeru, na czołówkę wrzuca chwytliwe słowo „afera" i łączy je z zagranicznie brzmiącym, nie do końca wszystkim znanym słowem „holter". A o co chodzi w najnowszej aferze? Jedna z sieci handlowych założyła pracownikom holtery, by określić tzw. koszt energetyczny na poszczególnych stanowiskach.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody