Reklama

Zdrowie powinno być tematem ponadpartyjnym

Liczba ludności Polski w 2050 roku spadnie, w porównaniu z 2018, o około 3,4 miliona. Oprócz niskiej liczby urodzin spowodowane jest to nadumieralnością Polaków.

Aktualizacja: 28.04.2019 19:55 Publikacja: 28.04.2019 18:58

Zdrowie powinno być tematem ponadpartyjnym

Foto: Adobestock

Zdrowie narodu to największy kapitał i polska racja stanu, dlatego dyskusje o służbie zdrowia należy wyłączyć ze sporów partyjnych i pozostawić w sferze konsultacji eksperckich i jak najszybszych decyzji politycznych – to główna teza debaty Medycznej Racji Stanu „Kapitał – zdrowie narodu", jaka odbyła się kilka dni temu w Warszawie. Minister zdrowia prof. Łukasz Szumowski w swoim wprowadzeniu do niej skupił się na rezultatach ustawy tzw. 6 proc., mającej doprowadzić w najbliższych latach do systematycznego zwiększania nakładów na służbę zdrowia, i decyzjach o nielimitowaniu dostępu do nowoczesnej diagnostyki obrazowej. – Zgodnie z tym, o czym mówił premier Morawiecki – podkreślał szef Polskiej Unii Onkologii dr Janusz Meder – naszym obowiązkiem jest dyskutować o zdrowiu Polaków w sposób ponadresortowy – to przecież problem nie tylko Ministerstwa Zdrowia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ochrona zdrowia
Do 2030 r. w Europie będzie brakować 4,5 mln pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ochrona zdrowia
Jeden lekarz na 300 pacjentów w szpitalach psychiatrycznych
Ochrona zdrowia
Likwidacja izb wytrzeźwień paraliżuje SOR-y
Ochrona zdrowia
COVID-19. Mniej szczepionek, ale też mniej zainteresowanych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ochrona zdrowia
Nowa minister zdrowia: Niemówienie o pieniądzach w ochronie zdrowia było błędem
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama