Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.10.2017 10:44 Publikacja: 19.10.2017 10:11
Foto: Fotorzepa, Krzysztof Mystkowski
W tej sprawie Rzecznik Finansowy i Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodnie interpretują art. 49 ustawy o kredycie konsumenckim: w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego kredytodawca powinien proporcjonalnie obniżyć i zwrócić kredytobiorcy wszystkie koszty takiego kredytu.
- Dostajemy coraz więcej wniosków o interwencję w sprawach, w których klienci nie dostają proporcjonalnego zwrotu kosztów początkowych np. opłat administracyjnych, prowizji czy składek na ubezpieczenie. W 2016 r. takich skarg było 196, a po trzech kwartałach 2017 r. już 279. Pozytywne jest to, że część naszych interwencji była skuteczna i niektóre podmioty już zmieniły swoją praktykę. Część nadal konsekwentnie broni swojej interpretacji przepisów i te sprawy trafiają do sądów. Na tym etapie wspieramy klientów tzw. istotnymi poglądami - mówi Agnieszka Wachnicka, dyrektor wydziału klienta rynku bankowo-kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego.
Każdy sprawdzi wysokość przyszłej emerytury przez internet. Budżet państwa nie poniesienie z tego tytułu żadnych...
Prawie milion wniosków o rentę wdowią wpłynęło do ZUS. Z kolei do KRUS nieco ponad 121 tys. Tak wynika z danych...
Najlepszą uczelnią publiczną, która uczy prawa, podobnie jak w zeszłym roku, jest Uniwersytet Jagielloński w Kra...
Uniwersytet Warszawski przed Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Warszawską - tak wygląda czołówka Rankin...
Za nami gala 23. edycji rankingu kancelarii prawniczych. Na podium stanęły największe i najlepsze zespoły adwoka...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas