Zdarza się, że operator pocztowy nie wykonał zleconej mu powszechnej usługi pocztowej lub zrobił to nieprecyzyjnie. Klient nie pozostaje w takiej sytuacji bezbronny. Przysługuje mu wiele praw, które może wykorzystać, i uzyskać nawet satysfakcję materialną za ewentualną szkodę.
Zależnie od rodzaju zakwestionowanej usługi może składać reklamację, skargę i występować o odszkodowanie.
[srodtytul]Może być ustna[/srodtytul]
Najprostszą czynnością jest reklamacja. Klient może ją złożyć nawet wtedy, gdy nie domaga się odszkodowania.
Za niezrealizowaną usługę uznaje się niedoręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia w ciągu 14 dni roboczych od nadania. Tyle samo ma operator na dostarczenie odbiorcy kwoty pieniężnej określonej w przekazie lub zawiadomieniu o próbie jej doręczenia. Tak więc po 14 dniach od nadania przesyłki możemy składać już reklamację. Mamy na to 12 miesięcy od dnia nadania. Jeśli zrobimy to później, to nie zostanie rozpatrzona, o czym operator powinien nas powiadomić.