Złe wykonanie usługi u fryzjera można reklamować

Humor możemy stracić jeszcze przed imprezą sylwestrową. Źle zrobiona fryzura jest wystarczającym powodem

Publikacja: 31.12.2011 08:00

Fryzjer, który się nie spisał, ma w stosunku do nas określone obowiązki

Fryzjer, który się nie spisał, ma w stosunku do nas określone obowiązki

Foto: sxc.hu

Nie powinniśmy jednak załamywać rąk. Fryzjer, który się nie spisał, ma w stosunku do nas określone obowiązki. Przede wszystkim gdy strzyżenie, farbowanie lub uczesanie nie zostało wykonane prawidłowo, klient ma prawo do poprawki lub zwrotu pieniędzy. Strony się bowiem umawiają: fryzjer do wykonania usługi, klient – do zapłaty. Gdy fryzjer nie dotrzyma swojej części umowy, klient może zmodyfikować swoją część.

Czego klient nie mógł przewidzieć

Trzeba jednak pamiętać, że fryzjer będzie odpowiadał jedynie za te niezgodności, których klient nie mógł przewidzieć. Nie można zatem reklamować nowej fryzury, którą klient sam wybrał, tylko dlatego, że po jej wykonaniu stwierdził, że się w niej sobie nie podoba. Podobnie będzie w sytuacji, gdy np. po upięciu misternej fryzury, fryzjer informuje klientkę, aby unikała gorącej kąpieli, bo ta może mieć wpływ na trwałość uczesania.

Mimo to klientka taką kąpiel bierze. Inny przykład: reklamacja przedłużania włosów. Klientce po trzech dniach zaczęły wypadać dopięte włosy. Jak się okazało dlatego, że nie zastosowała środków, które polecił jej fryzjer. We wszystkich tych przypadkach fryzjer nie poniesie odpowiedzialności.

Co innego jednak, gdy chcemy mieć ufarbowane włosy na brązowo, a wychodzą np. rude. W takim przypadku powinniśmy złożyć reklamację, żądając w niej poprawienia usługi w wyznaczonym w tym celu terminie.

Jeśli fryzjer nie wykona w tym czasie poprawek, albo – co gorsze – nie jest możliwe poprawienie tego, co zrobił – klient będzie mógł od umowy odstąpić. Może wtedy zażądać zwrotu zapłaconych pieniędzy, a jeśli w związku z nieprawidłowo wykonaną usługą poniósł dodatkowe koszty – może domagać się ich zwrotu od fryzjera (np. gdy zbyt długo trzymana farba podrażniła skórę na głowie i konieczne było zastosowanie środków leczniczych).

Wady nieistotne

Jeszcze inna sytuacja pojawi się wtedy, gdy wady wykonanej przez fryzjera usługi są nieistotne. Wtedy przysługuje konsumentowi jedynie żądanie obniżenia ceny za nieprawidłowo wykonaną usługę.

Składając reklamację klient powinien powołać się na art. 637 kodeksu cywilnego (jeśli żąda naprawienia błędu) lub 471 (gdy usługa została źle wykonana i chodzi o naprawienie powstałej szkody).

Źle dobrany produkt do wymiany lub zwrotu

Jeśli przy okazji wizyty u fryzjera zdecydujemy się na dodatkowe zakupy, np. szamponu, odżywki lub innego produktu do pielęgnacji włosów i fryzjer je źle nam dopasuje (np. będziemy chcieli coś, co je wygładza, a otrzymamy specyfik przeznaczony do włosów kręconych), możemy wrócić z reklamacją. Mamy prawo żądać wymiany na nowy produkt, odpowiedni do naszych potrzeb.

Gdy nie będzie to możliwe, bo w salonie brak takiego produktu albo sprzedawca nie będzie mógł wymienić go w odpowiednim czasie lub też wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, od umowy wolno odstąpić (pod warunkiem, że niezgodność towaru z umową jest istotna, w przeciwnym razie pozostaje obniżenie ceny).

Zobacz:

Nie powinniśmy jednak załamywać rąk. Fryzjer, który się nie spisał, ma w stosunku do nas określone obowiązki. Przede wszystkim gdy strzyżenie, farbowanie lub uczesanie nie zostało wykonane prawidłowo, klient ma prawo do poprawki lub zwrotu pieniędzy. Strony się bowiem umawiają: fryzjer do wykonania usługi, klient – do zapłaty. Gdy fryzjer nie dotrzyma swojej części umowy, klient może zmodyfikować swoją część.

Czego klient nie mógł przewidzieć

Pozostało 86% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów