Reklama
Rozwiń
Reklama

Czeka nas ekspansja raperek

Serwisy streamingowe w Polsce miały najwyższy, 27- procentowy udział w rynku odbiorców muzyki.

Publikacja: 03.01.2022 19:07

Czeka nas ekspansja raperek

Foto: PAP

Takie wyniki przyniosło badanie polskiego rynku w 2021 r. przeprowadzone przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (angielska nazwa IFPI). 17 proc. rynku w sekwencji tygodniowej przypadło na słuchaczy platform streamingowych w formie płatnego abonamentu, zaś 10 proc. na słuchaczy platform streamingowych w formie bezpłatnej (słuchanie muzyki przedzielanej reklamami). Wyniki badań dlatego są przełomowe, ponieważ na słuchanie muzyki z radia przypadało 26 proc.

Legalnie można słuchać nagrań korzystając z platform streamingowych i serwisów Spotify, Tidal, Apple Music, Deezer i Amazon Music. Oficjalnych danych nie ma. W Związku Producentów AudioVideo można usłyszeć, że nasz rynek w większości należy do Spotify.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Muzyka popularna
Guns N’ Roses i Lenny Kravitz zagrają w Polsce. Dwie nowe piosenki Gunsów
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Muzyka popularna
Pat Metheny zagra w Polsce z zespołem
Muzyka popularna
Stonesi wznowili „Black and Blue". Planują nowy album i tournee. Zagrają w Polsce?
Muzyka popularna
Grzegorz Ciechowski bliżej Kraftwerku i Portishead niż hymnów polskiego rocka
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Muzyka popularna
Foo Fighters w 2026 roku wystąpią na PGE Narodowym
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama