Reklama

Czeka nas ekspansja raperek

Serwisy streamingowe w Polsce miały najwyższy, 27- procentowy udział w rynku odbiorców muzyki.

Publikacja: 03.01.2022 19:07

Czeka nas ekspansja raperek

Foto: PAP

Takie wyniki przyniosło badanie polskiego rynku w 2021 r. przeprowadzone przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (angielska nazwa IFPI). 17 proc. rynku w sekwencji tygodniowej przypadło na słuchaczy platform streamingowych w formie płatnego abonamentu, zaś 10 proc. na słuchaczy platform streamingowych w formie bezpłatnej (słuchanie muzyki przedzielanej reklamami). Wyniki badań dlatego są przełomowe, ponieważ na słuchanie muzyki z radia przypadało 26 proc.

Legalnie można słuchać nagrań korzystając z platform streamingowych i serwisów Spotify, Tidal, Apple Music, Deezer i Amazon Music. Oficjalnych danych nie ma. W Związku Producentów AudioVideo można usłyszeć, że nasz rynek w większości należy do Spotify.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Muzyka popularna
Polska fonografia wyprzedziła szwajcarską i szwedzką. Sobel liderem wśród Polaków
Muzyka popularna
Najlepsi jazzmani umówili się w Polsce jesienią
Muzyka popularna
Podsiadło zakończył festiwal ZORZA. W 2026 r. da cztery stadionowe koncerty „Obrotowy"
Muzyka popularna
Przeprowadzono sekcję zwłok Stanisława Soyki. Prokurator ujawnia jej wyniki
Muzyka popularna
The Beatles lepsi od Taylor Swift. „Anthology” trafi do sieci
Reklama
Reklama