Reklama

Czeka nas ekspansja raperek

Serwisy streamingowe w Polsce miały najwyższy, 27- procentowy udział w rynku odbiorców muzyki.

Publikacja: 03.01.2022 19:07

Czeka nas ekspansja raperek

Foto: PAP

Takie wyniki przyniosło badanie polskiego rynku w 2021 r. przeprowadzone przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (angielska nazwa IFPI). 17 proc. rynku w sekwencji tygodniowej przypadło na słuchaczy platform streamingowych w formie płatnego abonamentu, zaś 10 proc. na słuchaczy platform streamingowych w formie bezpłatnej (słuchanie muzyki przedzielanej reklamami). Wyniki badań dlatego są przełomowe, ponieważ na słuchanie muzyki z radia przypadało 26 proc.

Legalnie można słuchać nagrań korzystając z platform streamingowych i serwisów Spotify, Tidal, Apple Music, Deezer i Amazon Music. Oficjalnych danych nie ma. W Związku Producentów AudioVideo można usłyszeć, że nasz rynek w większości należy do Spotify.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Muzyka popularna
System Of A Down i The Weeknd na PGE Narodowym
Muzyka popularna
Lennon i Ono na podsłuchu FBI oglądają świat w telewizji i protestują przeciwko wojnie
Muzyka popularna
WaluśKraksaKryzys: Nie zaśmiecajmy myśli durnymi, clickbajtowymi wyrobami artykułopodobnymi
Muzyka popularna
Konkurs Eurowizji: bojkot Izraela za Strefę Gazy? Kolejny kraj chce się wycofać
Muzyka popularna
David Byrne na nowej płycie uczy pogody życia w niełatwym świecie
Reklama
Reklama