Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.06.2023 06:40 Publikacja: 21.06.2023 03:00
Patrycja Krzeszowska jako Małgorzata w łódzkim „Fauście”
Foto: Joanna Miklaszewska/ TWŁ
Pierwsza premiera zaplanowana przez nową dyrekcję Teatru Wielkiego w Łodzi potwierdza to, co pisaliśmy niedawno w „Rz”: kobiety opanowują w Polsce zdominowaną dotąd przez mężczyzn reżyserię operową. Do grona twórczyń dołączyła teraz Ewa Rucińska o sporym doświadczeniu na scenach dramatycznych, ale debiutująca jako realizatorka wielkiego, pięcioaktowego dzieła operowego, jakim jest „Faust” Charles’a Gounoda.
Ta opera obrosła na dodatek nie tylko tradycją muzyczną, ale i kulturową, bo przecież faustowski mit należy do najważniejszych wątków naszej cywilizacji. Ewa Rucińska, jak to często z debiutantami bywa, podeszła do niego bez kompleksów, pragnąc udowodnić, że potrafi zinterpretować go na swój sposób.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Organizowany już po raz siódmy w Pałacu na Wodzie w Łazienkach Festiwal romantycznych kompozycji jest skromny, a...
11. Dni Muzyki Ukraińskiej w Warszawie odbędą się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskieg...
Kiedy w teatrze w Salzburgu do orkiestry podeszła witana brawami dyrygentka i klawesynistka Emmanuelle Haïm, pog...
Od kilkunastu dni w Operze Narodowej pracują ukraińscy muzycy, którzy przyjechali ze swojej ojczyzny oraz z wiel...
Ośmioro bohaterów Konkursu Chopinowskiego z poprzednich lat wystąpi na tegorocznym festiwalu Chopin i jego Europ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas