Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.06.2023 06:40 Publikacja: 21.06.2023 03:00
Patrycja Krzeszowska jako Małgorzata w łódzkim „Fauście”
Foto: Joanna Miklaszewska/ TWŁ
Pierwsza premiera zaplanowana przez nową dyrekcję Teatru Wielkiego w Łodzi potwierdza to, co pisaliśmy niedawno w „Rz”: kobiety opanowują w Polsce zdominowaną dotąd przez mężczyzn reżyserię operową. Do grona twórczyń dołączyła teraz Ewa Rucińska o sporym doświadczeniu na scenach dramatycznych, ale debiutująca jako realizatorka wielkiego, pięcioaktowego dzieła operowego, jakim jest „Faust” Charles’a Gounoda.
Ta opera obrosła na dodatek nie tylko tradycją muzyczną, ale i kulturową, bo przecież faustowski mit należy do najważniejszych wątków naszej cywilizacji. Ewa Rucińska, jak to często z debiutantami bywa, podeszła do niego bez kompleksów, pragnąc udowodnić, że potrafi zinterpretować go na swój sposób.
Jury Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki postawiło w tym roku na geograficzną różnorodn...
Jury 12 Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego ogłosiło swój pierwszy werdykt. Do drugiego etapu, który rozp...
Potrzeba było trzech dekad, by Międzynarodowy Konkurs Moniuszkowski stał się jedną z najważniejszych imprez ofer...
Fryderyk Chopin miał osiem lat, gdy po raz pierwszy wystąpił publicznie w 1818 roku. Dokładnie w takim samym wie...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Ta propozycja była jak zaproszenie do drużyny narodowej. Tego się nie odmawia – mówi Krzysztof Urbański, nowy dy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas