HDS Polska stawia na nowe sklepy i kawiarnie

Trzeci co do wielkości na polskim rynku dystrybutor prasy – HDS Polska, będzie w tym roku inwestował przede wszystkim w nowe kawiarnie i sklepy. Oprócz już posiadanych chce rozwijać nowe: sieć sklepów Virgin i restauracji Flying Bistro.

Publikacja: 28.01.2008 04:06

HDS Polska stawia na nowe sklepy i kawiarnie

Foto: Rzeczpospolita

– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).

Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.

W bieżącym roku HDS Polska chce otworzyć ok. 50 swoich nowych punktów, m.in. przystosowane do robienia szybkich zakupów sklepy 1 Minute.

Będzie też jednak rozwijała kolejne sieci handlowe. Na nowym terminalu lotniska w Katowicach wystartowała z pierwszym sklepem sprzedającym płyty CD i DVD pod szyldem Virgin (ma z tą firmą umowę licencyjną).

W tym samym miejscu otworzyła też pierwszy autorski punkt Flying Bistro – restaurację stylizowaną na wnętrze samolotu. Sklep Virgin i restauracja Flying Bistro zostaną też uruchomione w 2008 roku na nowym terminalu na Okęciu. Na lotniskach w Katowicach-Pyrzowicach i w Szczecinie-Goleniowie działają już należące do HDS puby pod nazwą Business Shark.

HDS chce otwierać następne, bo z dystrybucji prasy pochodzi dziś już tylko jedna trzecia przychodów całej firmy, a sytuacja na rynku sprzyja uruchamianiu nowych sklepów.

– Wszystko zależy od tego, gdzie pojawi się następny nowy terminal czy centrum handlowe. A deweloperzy szukają lokalizacji w coraz mniejszych miastach. Największa rewolucja, jaka miała miejsce na rynku w ostatnich latach, to zmiana nawyków konsumentów, którzy coraz chętniej odwiedzają np. nowoczesne salony prasowe i kawiarnie. Wiadomo było, że tak się stanie, ale nikt nie zakładał, że tak szybko – mówi Andrzej Kacperski.

W salony prasowe, sklepy i kawiarnie inwestują też liderzy rynku kolporterskiego: Ruch (w 2007 r. wprowadził nową markę salonów update i kawiarni coffee) oraz kielecki Kolporter, który buduje teraz sieć Meta Marketów – osiedlowych sklepów, w których można kupić m.in. alkohol. W 2007 roku zatrudniający 270 osób HDS miał przychody na poziomie 660 mln zł (20 proc. więcej niż rok wcześniej), a jego zysk operacyjny nie zmienił się i wyniósł około 20 mln zł.

– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).

Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy