Reklama

HDS Polska stawia na nowe sklepy i kawiarnie

Trzeci co do wielkości na polskim rynku dystrybutor prasy – HDS Polska, będzie w tym roku inwestował przede wszystkim w nowe kawiarnie i sklepy. Oprócz już posiadanych chce rozwijać nowe: sieć sklepów Virgin i restauracji Flying Bistro.

Publikacja: 28.01.2008 04:06

HDS Polska stawia na nowe sklepy i kawiarnie

Foto: Rzeczpospolita

– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).

Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.

W bieżącym roku HDS Polska chce otworzyć ok. 50 swoich nowych punktów, m.in. przystosowane do robienia szybkich zakupów sklepy 1 Minute.

Będzie też jednak rozwijała kolejne sieci handlowe. Na nowym terminalu lotniska w Katowicach wystartowała z pierwszym sklepem sprzedającym płyty CD i DVD pod szyldem Virgin (ma z tą firmą umowę licencyjną).

W tym samym miejscu otworzyła też pierwszy autorski punkt Flying Bistro – restaurację stylizowaną na wnętrze samolotu. Sklep Virgin i restauracja Flying Bistro zostaną też uruchomione w 2008 roku na nowym terminalu na Okęciu. Na lotniskach w Katowicach-Pyrzowicach i w Szczecinie-Goleniowie działają już należące do HDS puby pod nazwą Business Shark.

Reklama
Reklama

HDS chce otwierać następne, bo z dystrybucji prasy pochodzi dziś już tylko jedna trzecia przychodów całej firmy, a sytuacja na rynku sprzyja uruchamianiu nowych sklepów.

– Wszystko zależy od tego, gdzie pojawi się następny nowy terminal czy centrum handlowe. A deweloperzy szukają lokalizacji w coraz mniejszych miastach. Największa rewolucja, jaka miała miejsce na rynku w ostatnich latach, to zmiana nawyków konsumentów, którzy coraz chętniej odwiedzają np. nowoczesne salony prasowe i kawiarnie. Wiadomo było, że tak się stanie, ale nikt nie zakładał, że tak szybko – mówi Andrzej Kacperski.

W salony prasowe, sklepy i kawiarnie inwestują też liderzy rynku kolporterskiego: Ruch (w 2007 r. wprowadził nową markę salonów update i kawiarni coffee) oraz kielecki Kolporter, który buduje teraz sieć Meta Marketów – osiedlowych sklepów, w których można kupić m.in. alkohol. W 2007 roku zatrudniający 270 osób HDS miał przychody na poziomie 660 mln zł (20 proc. więcej niż rok wcześniej), a jego zysk operacyjny nie zmienił się i wyniósł około 20 mln zł.

– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).

Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama