Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy UOKiK zgodzi się na przejęcie Energi przez PGE

- Najbliższe dni zapowiadają się dla obserwatorów rynku bardzo ciekawie. Szykują się rozstrzygnięcia emocjonujących wyścigów - pisze Jeremi Jędrzejkowski

Publikacja: 10.09.2010 07:36

Czy Polska Grupa Energetyczna weźmie gdańską Energę, kto sięgnie po Bank Zachodni WBK.

Urząd antymonopolowy od dawna sygnalizuje sprzeciw wobec tej pierwszej ewentualnej transakcji. I nie zmienia zdania. Uważa, że będzie ona szkodliwa dla rynku i odbiorców, bo nadmiernie wzmacniając pozycję PGE, może skutkować spadkiem jakości usług i wzrostem cen. A Polacy i tak już płacą za energię jedne z najwyższych stawek w Unii.

Czy zatem zwycięży długofalowe spojrzenie na kondycję rynku czy też doraźne potrzeby budżetowe? Sprzedaż Energi jest bowiem kluczowa dla tegorocznych wpływów z prywatyzacji. Wygląda więc na to, że nie do uniknięcia jest ostry konflikt na linii prezes UOKiK – rząd, który przychylniejszym okiem patrzy na PGE.

Tymczasem realna konkurencja i możliwość wyboru dostawcy towarów czy usług to przecież filary wolnego rynku. Prawo do skorzystania z nich promował ostatnio w najbardziej znanych polskich serialach choćby Urząd Regulacji Energetyki. Sprawa dotyczyła właśnie możliwości zmiany dostawców energii. Lubiane i masowo oglądane seriale stały się od niedawna dla wielu instytucji – niezauważalnie dla widzów – narzędziem promowania akcji społecznych.

W prawie powinno się znaleźć rozróżnienie ukrytej reklamy usług czy produktów konkretnych firm od promocji społecznych akcji edukacyjnych.

Reklama
Reklama

I te ostatnie powinny być dozwolone.

Seriale pozwalają dotrzeć z tym przekazem do osób, których może najbardziej dotyczyć. Zmiany w prawie mające zrównać promocję marek i usług oraz akcji społecznych uważam za błędne. Jest jeszcze czas na porzucenie takich pomysłów.

Czy Polska Grupa Energetyczna weźmie gdańską Energę, kto sięgnie po Bank Zachodni WBK.

Urząd antymonopolowy od dawna sygnalizuje sprzeciw wobec tej pierwszej ewentualnej transakcji. I nie zmienia zdania. Uważa, że będzie ona szkodliwa dla rynku i odbiorców, bo nadmiernie wzmacniając pozycję PGE, może skutkować spadkiem jakości usług i wzrostem cen. A Polacy i tak już płacą za energię jedne z najwyższych stawek w Unii.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama