Z badań przeprowadzonych między czerwcem i sierpniem tego roku wynika, że z Internetu korzysta w Polsce już 15,91 miliona ludzi. - Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nada niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja, to 52,8 proc., przy średniej 49,5 proc. w roku 2009 - komentuje wyniki najnowszych badań Kuba Antoszewski, PR manager SMG/KRC.
Wśród tych, którzy deklarują, że z sieci korzystają, gros używa jej naprawdę często. Już ponad 70 proc. wchodzi do niej codziennie lub prawie codziennie, prawie jedna piąta korzysta kilka razy w tygodniu, raz na tydzień sufruje po Internecie 5,25 proc., raz w miesiącu tylko niecały procent, podobny odsetek stanowią ci, którzy wchodzą do Internetu rzadziej niż raz na miesiąc. Głównie korzystamy z Internetu w domu (robi to pawie 94 proc. Internautów).
- Na uwagę może zasługiwać minimalny wzrost liczby użytkowników w wieku 60 lat i więcej (obecnie wynosi 5 proc.), zwłaszcza, że w tej kategorii wiekowej penetracja Internetu na poziomie 3 proc. nie zmieniała się przez kilka ostatnich lat - zauważa Antoszewski.
Największą grupą Internautów są ludzie w wieku 25-39 lat (stanowią 39 proc. wszystkich). Szybszy przyrost Internautów w Polsce hamuje powolny rozwój infrastruktury dostępowej do sieci oraz najstarsi Polacy, wśród których wielu nie daje się przekonać do korzystania z sieci.
Tymczasem, jak podawała ostatnio Koalicja "Dojrzałość w sieci" przeciwdziałająca wykluczeniu cyfrowego wśród Polaków powyżej 50 r. życia, Polacy w wieku 50+ to ok. 13 milionów osób, z czego ponad 10 milionów nie korzysta z Internetu. Przy czym połowa osób w tym wieku (55,7 proc.) nie korzysta z sieci, bo uważa to za nieużyteczne i nie jest tym zainteresowane. Dzieje się tak mimo tego, że chociażby w ramach działania 8.3 unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wydano 1,5 mld zł.