Coraz więcej Polaków wchodzi do sieci

Coraz więcej Polaków wchodzi do sieci. Wśród nich lekko wzrosła liczba użytkowników sieci powyżej 60 roku życia - wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC

Publikacja: 27.10.2010 15:27

Coraz więcej Polaków wchodzi do sieci

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Z badań przeprowadzonych między czerwcem i sierpniem tego roku wynika, że z Internetu korzysta w Polsce już 15,91 miliona ludzi. - Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nada niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja, to 52,8 proc., przy średniej 49,5 proc. w roku 2009 - komentuje wyniki najnowszych badań Kuba Antoszewski, PR manager SMG/KRC.

Wśród tych, którzy deklarują, że z sieci korzystają, gros używa jej naprawdę często. Już ponad 70 proc. wchodzi do niej codziennie lub prawie codziennie, prawie jedna piąta korzysta kilka razy w tygodniu, raz na tydzień sufruje po Internecie 5,25 proc., raz w miesiącu tylko niecały procent, podobny odsetek stanowią ci, którzy wchodzą do Internetu rzadziej niż raz na miesiąc. Głównie korzystamy z Internetu w domu (robi to pawie 94 proc. Internautów).

- Na uwagę może zasługiwać minimalny wzrost liczby użytkowników w wieku 60 lat i więcej (obecnie wynosi 5 proc.), zwłaszcza, że w tej kategorii wiekowej penetracja Internetu na poziomie 3 proc. nie zmieniała się przez kilka ostatnich lat - zauważa Antoszewski.

Największą grupą Internautów są ludzie w wieku 25-39 lat (stanowią 39 proc. wszystkich). Szybszy przyrost Internautów w Polsce hamuje powolny rozwój infrastruktury dostępowej do sieci oraz najstarsi Polacy, wśród których wielu nie daje się przekonać do korzystania z sieci.

Tymczasem, jak podawała ostatnio Koalicja "Dojrzałość w sieci" przeciwdziałająca wykluczeniu cyfrowego wśród Polaków powyżej 50 r. życia, Polacy w wieku 50+ to ok. 13 milionów osób, z czego ponad 10 milionów nie korzysta z Internetu. Przy czym połowa osób w tym wieku (55,7 proc.) nie korzysta z sieci, bo uważa to za nieużyteczne i nie jest tym zainteresowane. Dzieje się tak mimo tego, że chociażby w ramach działania 8.3 unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wydano 1,5 mld zł.

- To jednak zwykle pieniądze wydawane na wyposażenie w sprzęt komputerowy osób objętych pomocą społeczną, a nie na szkolenia osób w wieku 50+ - mówił na niedawnej konferencji Dominik Batorski, adiunkt w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim, który pracował nad badaniem mającym ustalić, czemu Polacy powyżej 50 roku życia nie korzystają z Internetu.

Z badań przeprowadzonych między czerwcem i sierpniem tego roku wynika, że z Internetu korzysta w Polsce już 15,91 miliona ludzi. - Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nada niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja, to 52,8 proc., przy średniej 49,5 proc. w roku 2009 - komentuje wyniki najnowszych badań Kuba Antoszewski, PR manager SMG/KRC.

Wśród tych, którzy deklarują, że z sieci korzystają, gros używa jej naprawdę często. Już ponad 70 proc. wchodzi do niej codziennie lub prawie codziennie, prawie jedna piąta korzysta kilka razy w tygodniu, raz na tydzień sufruje po Internecie 5,25 proc., raz w miesiącu tylko niecały procent, podobny odsetek stanowią ci, którzy wchodzą do Internetu rzadziej niż raz na miesiąc. Głównie korzystamy z Internetu w domu (robi to pawie 94 proc. Internautów).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie