Z badań firmy Deloitte wynika, że na tegoroczne święta statystyczna polska rodzina chce wydać 1,8 tys. złotych. 43 proc. tej kwoty ma być przeznaczone na prezenty, co oznacza niebagatelną kwotę niemal 780 zł. Dlatego trudno się dziwić, że dla sklepów – tak w centrach handlowych, jak i w Internecie – to kluczowy okres w roku. Sprzedawcy prześcigają się więc w wymyślaniu sposobów na przyciągnięcie klientów.
[srodtytul]Rozkręca się zakupowe szaleństwo[/srodtytul]
Dla większości klientów wciąż kluczowym kryterium przy wyborze zakupów jest cena, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, ile można na takich sprawunkach zaoszczędzić. Wybraliśmy kategorie najczęściej kupowane na prezenty – książki, kosmetyki, sprzęt elektroniczny, zabawki i biżuterię. Wyniki nie są zaskakujące – ceny w sklepach internetowych są zazwyczaj niższe od tych z tradycyjnych placówek od kilku do nawet ponad 30 proc. Największe różnice są w przypadku kosmetyków i zabawek, a najmniejsze przy książkach i części sprzętu elektronicznego.
[wyimek]1,8 tys. zł chce wydać w tym roku na święta statystyczna polska rodzina [/wyimek]
Jednak od razu trzeba zastrzec, że przy pojedynczym zakupie po doliczeniu kosztu dostawy różnica w cenie na korzyść e-sklepu często mocno topnieje lub nawet zupełnie znika.