Komórka nie dla internetu

Grono użytkowników telefonów komórkowych korzystających przez aparaty z Internetu rośnie, ale wciąż jest małe

Publikacja: 30.11.2011 02:18

Komórka nie dla internetu

Foto: Bloomberg

Operatorzy komórkowi, którzy liczą, że ich przychody wzrosną dzięki mobilnemu Internetowi w telefonie, muszą się uzbroić w cierpliwość.

Wciąż niewielka część Polaków używa telefonu komórkowego, by korzystać z mediów mobilnych: m.in. serwisów społecznościowych, plików wideo, radia, portali informacyjnych czy poczty elektronicznej – pokazują wyniki badania Orange Exposure 2011. Na zlecenie jednego z największych operatorów badanie przeprowadziła firma  TNS, a w Polsce wspomagał ją Kantar Media.

Z badania wynika, że z mediów mobilnych korzysta 18 proc. posiadaczy telefonów komórkowych w Polsce. To ciągle mało, ale – jak zauważa zleceniodawca raportu – więcej niż w 2010 r., gdy Orange przeprowadził pierwsze tego typu analizy. Wówczas odsetek polskich użytkowników komórek, którzy nie tylko przez nie rozmawiają i wysyłają esemesy – wynosił zaledwie 14 proc.

Zmienił się także profil aktywnego konsumenta mobilnych mediów. Zwiększyło się grono kobiet, które w ubiegłym roku stanowiły 38 proc., a w tym już 45 proc. W badanej grupie wzrósł też udział osób pracujących (jest ich 77 proc., podczas gdy rok temu 56 proc.). Polska wyróżnia się na tle innych krajów objętych badaniem (Wielka Brytania, Francja i Hiszpania) pod względem liczby studentów, którzy aktywnie korzystają z mobilnych możliwości (stanowią oni 20 proc. grupy).

Badania Orange pokazują też, w jaki sposób łączymy się przez telefon z Internetem. Wykazały, że przeglądarki biją pod tym względem aplikacje. Tak jest już drugi rok z rzędu. W Polsce, aby przejrzeć zasoby Internetu, z przeglądarki korzysta 50 proc., a z aplikacji – 47 proc. badanych. Równolegle rośnie wskaźnik użytkowników aplikacji: w 2010 r. wynosił on 39 proc. w porównaniu z 45 proc. dla przeglądarek.

Główny cel korzystania z Internetu przez komórkę to sprawdzenie poczty elektronicznej (robi tak 53 proc. ankietowanych), a potem chęć skorzystania z map za pomocą usług geolokalizacyjnych (47 proc.).

Co ciekawe, Orange dowodzi, że używanie mediów mobilnych ma pozytywny wpływ na korzystanie z innych formatów mediów. Na przykład w Wielkiej Brytanii 20 proc. badanych uważa, że częściej korzysta z Internetu na komputerach PC, a 15 proc. – że czyta więcej gazet. 19 proc. użytkowników we Francji twierdzi natomiast, iż dzięki dostępowi do treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych ogląda częściej telewizję.

Badania pokazały również, z jakich treści korzystają klienci oraz gdzie i kiedy uzyskują do nich dostęp. 80 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii używa mediów mobilnych, gdy znajduje się poza domem. W Polsce odsetek ten wynosi 65 proc.

Operatorzy komórkowi, którzy liczą, że ich przychody wzrosną dzięki mobilnemu Internetowi w telefonie, muszą się uzbroić w cierpliwość.

Wciąż niewielka część Polaków używa telefonu komórkowego, by korzystać z mediów mobilnych: m.in. serwisów społecznościowych, plików wideo, radia, portali informacyjnych czy poczty elektronicznej – pokazują wyniki badania Orange Exposure 2011. Na zlecenie jednego z największych operatorów badanie przeprowadziła firma  TNS, a w Polsce wspomagał ją Kantar Media.

Pozostało 82% artykułu
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?