TVN przeprowadziła zwolnienia i tnie koszty programowe. Aktualne prognozy dla rynku reklamy telewizyjnej zakładają 6–9 proc. spadku w całym 2012 r.
– Nie jest zaskoczeniem sam fakt obniżenia prognozy spółki dla rynku reklamowego w całym 2012 roku. Jednak negatywnym zaskoczeniem jest skala oczekiwanych spadków wydatków reklamowych w drugiej połowie roku – mówi Piotr Janik, szef działu analiz w KBC Securities. – Zarząd oczekuje, że w skali całego roku rynek reklamy telewizyjnej skurczy się o 6–9 proc. Ja jednak jestem nieco mniejszym pesymistą i oczekuję spadku rynku o 5–6 proc. – zaznacza.
Poprzednie prognozy spółki mówiły jeszcze o stabilnym rynku reklamy telewizyjnej w tym roku.
Spadły też nieco szacunki firmy dotyczące reklamy graficznej w Internecie. W maju była mowa o „wysokim jednocyfrowym wzroście" tego segmentu reklamowego, dziś spółka liczy na „średni jednocyfrowy" wzrost.