TV Biznes zmienia się w Polsat Biznes

Grupa odświeża swój kanał biznesowy i liczy na znaczną poprawę wyników jego oglądalności

Publikacja: 31.01.2013 01:49

Wojciech Szeląg, poprowadzi programy: „Biznes Informacje” i „Ekonomiści kontra politycy”

Wojciech Szeląg, poprowadzi programy: „Biznes Informacje” i „Ekonomiści kontra politycy”

Foto: TV Polsat

18 lutego TV Biznes wystartuje z nową oprawą graficzną i programową pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia. – Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak wydawać pieniądze i towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego – Marta Lasocka.

Programowo stacja będzie nadawała informacje z trzech obszarów: informacji, publicystyki i – to nowość – stylu życia. – Mamy duże możliwości obsługiwania rynku informacji. Zespół Polsatu News to 70 korespondentów lokalnych i pięciu zagranicznych – mówi Henryk Sobierajski.

W tygodniu newsy, w weekend lifestyle

Stacja będzie co godzinę podawała bieżące informacje biznesowe oraz relacjonowała zamknięcie sesji na GPW i otwarcie giełdy nowojorskiej. O 20.00 podsumuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze dnia. W weekendy będzie nadawała programy lifestylowe. – Podróżnicze, ale także takie, które podpowiedzą, jak założyć biznes i zostać przedsiębiorcą, prezentujące historie wielkich marek, sławnych ludzi biznesu oraz banków inwestycyjnych – mówi Marta Lasocka.

Wieczorami pokazywane będą informacje publicystyczne, co zdaniem Henryka Sobierajskiego pozwoli dotrzeć z nimi do często zapracowanych w ciągu dnia ekonomistów, inwestorów, maklerów i przedsiębiorców. – To prawda, trudno do nich dotrzeć, ale telewizor jest włączony często w wielu instytucjach, więc to nie jest tak, że ta grupa ogląda telewizję wyłącznie w godzinach wieczornych – zauważa Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Z biznesowego punktu widzenia kanał nie jest, jak na skalę działania Polsatu, wielkim przedsięwzięciem. W ciągu maksymalnie dwóch lat grupa liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia wynosiła 2,94 tys. osób. – Rozwijanie portfolio o takie projekty to jednak sposób na obronę pozycji rynkowej. Jeśli osiągnie 0,1-proc. udział w rynku, co tysięczny widz zostanie przy tej grupie telewizyjnej – zauważa Stachowiak.

Prestiżowe wizytówki

Kanał zostanie zakodowany z uwagi na ograniczone terytorialnie prawa do programów lifestylowych, ale pozostanie bezpłatny i ma utrzymać obecny zasięg (obecnie dociera do połowy gospodarstw w kraju).

W ciągu maksymalnie dwóch lat Polsat liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia sięgała 2,94 tys. osób.

Jak podał Maciej Stec, spółka Media Biznes, do której należy stacja, ma EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.) zbliżoną do zera.

Polsat Biznes ma już na polskim rynku konkurencję – TVN CNBC produkowany przez Grupę TVN (w 2012 miał 0,06 proc. udziałów w rynku, czyli średnio 3,34 tys. widzów). Zdaniem Henryka Sobierajskiego na rynku jest jednak miejsce na dwie takie stacje. – Kiedy pięć lat temu zakładałem Polsat News, ktoś powiedział, że na rynku są już cztery stacje informacyjne i na kolejną nie będzie miejsca. Dziś nasz kanał jest rentowny – mówi Sobierajski.

Duzi nadawcy wszędzie na świecie także traktują swoje kanały biznesowe jako prestiżowe wizytówki. Kanał biznesowy CNBC ma NBC Universal, Fox ma Fox Business Network, istnieje też Bloomberg Television, a w Australii można oglądać Sky News Business Channel.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

18 lutego TV Biznes wystartuje z nową oprawą graficzną i programową pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia. – Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak wydawać pieniądze i towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego – Marta Lasocka.

Pozostało 87% artykułu
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych