TV Biznes zmienia się w Polsat Biznes

Grupa odświeża swój kanał biznesowy i liczy na znaczną poprawę wyników jego oglądalności

Publikacja: 31.01.2013 01:49

Wojciech Szeląg, poprowadzi programy: „Biznes Informacje” i „Ekonomiści kontra politycy”

Wojciech Szeląg, poprowadzi programy: „Biznes Informacje” i „Ekonomiści kontra politycy”

Foto: TV Polsat

18 lutego TV Biznes wystartuje z nową oprawą graficzną i programową pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia. – Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak wydawać pieniądze i towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego – Marta Lasocka.

Programowo stacja będzie nadawała informacje z trzech obszarów: informacji, publicystyki i – to nowość – stylu życia. – Mamy duże możliwości obsługiwania rynku informacji. Zespół Polsatu News to 70 korespondentów lokalnych i pięciu zagranicznych – mówi Henryk Sobierajski.

W tygodniu newsy, w weekend lifestyle

Stacja będzie co godzinę podawała bieżące informacje biznesowe oraz relacjonowała zamknięcie sesji na GPW i otwarcie giełdy nowojorskiej. O 20.00 podsumuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze dnia. W weekendy będzie nadawała programy lifestylowe. – Podróżnicze, ale także takie, które podpowiedzą, jak założyć biznes i zostać przedsiębiorcą, prezentujące historie wielkich marek, sławnych ludzi biznesu oraz banków inwestycyjnych – mówi Marta Lasocka.

Wieczorami pokazywane będą informacje publicystyczne, co zdaniem Henryka Sobierajskiego pozwoli dotrzeć z nimi do często zapracowanych w ciągu dnia ekonomistów, inwestorów, maklerów i przedsiębiorców. – To prawda, trudno do nich dotrzeć, ale telewizor jest włączony często w wielu instytucjach, więc to nie jest tak, że ta grupa ogląda telewizję wyłącznie w godzinach wieczornych – zauważa Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Z biznesowego punktu widzenia kanał nie jest, jak na skalę działania Polsatu, wielkim przedsięwzięciem. W ciągu maksymalnie dwóch lat grupa liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia wynosiła 2,94 tys. osób. – Rozwijanie portfolio o takie projekty to jednak sposób na obronę pozycji rynkowej. Jeśli osiągnie 0,1-proc. udział w rynku, co tysięczny widz zostanie przy tej grupie telewizyjnej – zauważa Stachowiak.

Prestiżowe wizytówki

Kanał zostanie zakodowany z uwagi na ograniczone terytorialnie prawa do programów lifestylowych, ale pozostanie bezpłatny i ma utrzymać obecny zasięg (obecnie dociera do połowy gospodarstw w kraju).

W ciągu maksymalnie dwóch lat Polsat liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia sięgała 2,94 tys. osób.

Jak podał Maciej Stec, spółka Media Biznes, do której należy stacja, ma EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.) zbliżoną do zera.

Polsat Biznes ma już na polskim rynku konkurencję – TVN CNBC produkowany przez Grupę TVN (w 2012 miał 0,06 proc. udziałów w rynku, czyli średnio 3,34 tys. widzów). Zdaniem Henryka Sobierajskiego na rynku jest jednak miejsce na dwie takie stacje. – Kiedy pięć lat temu zakładałem Polsat News, ktoś powiedział, że na rynku są już cztery stacje informacyjne i na kolejną nie będzie miejsca. Dziś nasz kanał jest rentowny – mówi Sobierajski.

Duzi nadawcy wszędzie na świecie także traktują swoje kanały biznesowe jako prestiżowe wizytówki. Kanał biznesowy CNBC ma NBC Universal, Fox ma Fox Business Network, istnieje też Bloomberg Television, a w Australii można oglądać Sky News Business Channel.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

18 lutego TV Biznes wystartuje z nową oprawą graficzną i programową pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia. – Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak wydawać pieniądze i towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego – Marta Lasocka.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy