Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J Polska) i Justyna Namięta (obecnie dyrektor generalna Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie. Połączona firma będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour", „National Geographic" oraz „Galę". Jak mówi „Rz" Michał Helman, dyrektor wydawniczy Burdy w Polsce, łącznie firmy zatrudniają ok. 400 osób i do czasu uzyskania zgody na przejęcie z UOKiK nie ma planów zmniejszania tej liczby. Nowy właściciel także nie planuje żadnych gwałtownych zmian w przejmowanym przedsiębiorstwie.

Kwoty transakcji nie podano. Z szacunków Agory wynika, że w IV kw. 2012  G+J Polska miało 12,5 proc. udziału w tym segmencie, a Burda Media Polska: 7,7 proc. Cały rynek reklamy magazynowej w Polsce Starlink oszacował w 2012 roku na 575,6 mln zł. Agora prognozuje, że w tym roku wpływy wydawców z reklamy w magazynach skurczą się jednak o 13-16 proc.

– Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych – komentuje w komunikacie Fabrizio D'Angelo, prezes wydawnictwa Burda International.

G+J należy obecnie do rodziny Jahr i niemieckiej mediowej Grupy Bertelsmann, która kilka lat temu wycofała się już w Polsce z wydawnictwa Świat Książki. – Rynek prasowy w Polsce kurczy się szybciej niż w Niemczech, więc zapewne wydawca uznał, że korzystniejsze będzie sprzedanie działalności tutaj lub połączenie jej z innym wydawnictwem. Rynek prasowy dalej będzie się konsolidować – komentuje Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.