Badanie przeprowadzone przez analityków z Ericsson ConsumerLab dało bardzo ciekawe wyniki. Wśród ankietowanych, 72 proc. respondentów odpowiedziało, że ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia. Niemal połowa z ankietowanych (42 proc.) odpowiedziała, że robi to poza domem. Często zdarza się nam także dzielić swoją uwagę pomiędzy telewizor, a np. tablet. W przebadanej grupie taką odpowiedź udzieliło trzech na czterech badanych.
Co najczęściej odrywa nas od telewizora? Serwisy społecznościowe i fora internetowe to najczęstsze odpowiedzi – przynajmniej raz w tygodniu łączy to 59 proc. osób. . 49% badanych uruchamia aplikacje i przegląda Internet by dowiedzieć się więcej o oglądanych treściach, a jedna trzecia konsumentów dyskutuje na stronach społecznościowych i czatach o tym, co właśnie ogląda.
Dostępność urządzeń mobilnych oraz bezprzewodowego Internetu powoduje, ze tradycyjna krzywa odzwierciedlająca sposób korzystania z TV przez użytkowników (ze szczytami w trakcie śniadania i wieczorem) zostaje spłaszczona. Krzywa prezentująca oglądalność na różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach jest bardziej zrównoważona. Przeglądanie treści staje się ciągłą aktywnością, a nie aktem relaksacji i luksusu. TV jest obecnie postrzegana jako nieustannie dostępny towar, do którego dostęp można uzyskać niezależnie od czasu i miejsca.
– Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów. Biorąc pod uwagę, że 82 proc. osób korzysta z YouTube'a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji? – mówi Anders Erlandsson, badacz z Ericsson ConsumerLab.
– To nie jest jeszcze czas by powiedzieć „do widzenia" tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36 proc. konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych 'na żywo' jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV – dodaje.