W cenach hurtowych wartość polskiego rynku muzyki po pierwszym półroczu wyniosła 79 mln zł, szacuje dla „Rz" Warner Music Polska.
Cyfrowe granie?wciąż rośnie
– To oznacza, że w ujęciu rocznym wzrósł o 0,6 proc. Wpływy ze sprzedaży płyt wyniosły 59 mln zł i spadły o 4,6 proc., ale sprzedaż muzyki cyfrowej wzrosła o 20,4 proc. – mówi „Rz" Piotr Kabaj, prezes koncernu Warner Music na Europę Wschodnią i wiceprzewodniczący zarządu Związku Producentów Audio-Video (ZPAV).
Jak dodaje, oznacza to, że cyfrowa muzyka przyniosła w I półroczu już jedną czwartą wszystkich wpływów branży, bo ok. 20 mln zł (rok wcześniej w tym samym czasie było to jeszcze 20,8 proc.).
Gdyby chcieć policzyć całkowitą detaliczną wartość rynku muzyki w Polsce (z podatkiem VAT oraz marżami jej dystrybutorów), wynosiłaby w I półroczu ok. 126 mln zł. W całym ubiegłym roku rynek w Polsce liczony w cenach detalicznych wynosił według Warnera ok. 350 mln zł i był mniejszy o ok. 11 proc. niż rok wcześniej.
Cyfrowe nagrania przyniosły wtedy 15 proc. całego muzycznego tortu. Ale już wtedy wpływy z nich rosły w szalonym tempie. Jak podawał ZPAV – rok do roku zwiększyły się o 45 proc. i dobiły do blisko 30 mln zł.