Reklama

Nie ma zgody, jak badać internet, radio i telewizję

Po dwóch latach rozmów do porozumienia doszli nadawcy telewizyjni i marketerzy. Są gotowi badać trzy media. Nie wiadomo tylko w jaki sposób.

Publikacja: 03.12.2020 21:00

Nie ma zgody, jak badać internet, radio i telewizję

Foto: Adobe Stock

Zbyt wiele sprzecznych interesów. Tak Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, tłumaczy, dlaczego mimo dwóch lat rozmów nadawcy telewizyjni, radiowi, internetowi i dysponenci budżetów reklamowych nie doszli do porozumienia w sprawie standardu jednoźródłowego badania konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce.

– Jesteśmy teraz w kluczowym momencie – mówi. Chodzi o to, że marketerzy i agencje mediowe podpisały list intencyjny z nadawcami telewizyjnymi w sprawie powołania tzw. JIC (Joint Industry Committee). To podmiot reprezentujący te strony w przygotowaniu badania. – Do 20 grudnia chcemy zakończyć prace nad projektem statutu. Rejestracja w sądzie to już kwestia 2021 r. – podaje Minorczyk. Według niego JIC zajmie się przygotowaniem jednoźródłowego badania. – Nie ma formalnych przeszkód, aby JIC robił badania obejmujące radio i internet. Optymalne byłoby, gdyby zostało zaakceptowane przez wszystkie trzy segmentu rynku – mówi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama