Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie ma zgody, jak badać internet, radio i telewizję

Po dwóch latach rozmów do porozumienia doszli nadawcy telewizyjni i marketerzy. Są gotowi badać trzy media. Nie wiadomo tylko w jaki sposób.

Publikacja: 03.12.2020 21:00

Nie ma zgody, jak badać internet, radio i telewizję

Foto: Adobe Stock

Zbyt wiele sprzecznych interesów. Tak Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, tłumaczy, dlaczego mimo dwóch lat rozmów nadawcy telewizyjni, radiowi, internetowi i dysponenci budżetów reklamowych nie doszli do porozumienia w sprawie standardu jednoźródłowego badania konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce.

– Jesteśmy teraz w kluczowym momencie – mówi. Chodzi o to, że marketerzy i agencje mediowe podpisały list intencyjny z nadawcami telewizyjnymi w sprawie powołania tzw. JIC (Joint Industry Committee). To podmiot reprezentujący te strony w przygotowaniu badania. – Do 20 grudnia chcemy zakończyć prace nad projektem statutu. Rejestracja w sądzie to już kwestia 2021 r. – podaje Minorczyk. Według niego JIC zajmie się przygotowaniem jednoźródłowego badania. – Nie ma formalnych przeszkód, aby JIC robił badania obejmujące radio i internet. Optymalne byłoby, gdyby zostało zaakceptowane przez wszystkie trzy segmentu rynku – mówi.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama