"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w styczniu

"Rzeczpospolita" wciąż na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Informacje dziennika inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 2 tys. razy. "Rzeczpospolita" jest też najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym o profilu ekonomiczno–biznesowym, a w ogólnym zestawieniu wszystkich mediów zajmuje miejsce na podium.

Publikacja: 27.02.2023 12:39

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w styczniu

Foto: fot. Gremi Media

Skok o dwie pozycje i miejsce drugie wśród tytułów prasowych należy do "Gazety Wyborczej", cytowanej w ubiegłym miesiącu 1,5 tys. razy, a podium zamyka "Fakt" z liczbą 1,3 tys. wzmianek.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem ekonomiczno-biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce, z ponad dwukrotnie mniejszą liczbą cytowań zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", a trzecie miejsce podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Puls Biznesu". Kolejne miejsca w zestawieniu zajęli "Forbes" oraz "Parkiet".

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" na podium najbardziej opiniotwórczych mediów

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w styczniu była stacja RMF FM, na którą powoływano się 2,3 tys. razy. Na drugim miejscu, z awansem aż o trzy pozycje znalazło się z kolei Radio Zet – do informacji rozgłośni odwoływano się w styczniu zaledwie 11. razy mniej. Podium zamyka dziennik "Rzeczpospolita" z liczbą ponad 2 tys. cytowań.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Czytaj więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w Polsce w 2022 r.

Prasa i telewizja z największymi udziałami w liczbie cytowań

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów tym razem największy udział stanowią jednocześnie prasa oraz telewizja (po 33 proc.). 20 proc. utrzymują portale internetowe, a najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13 proc.).

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Gremi Media awansuje w zestawieniu wydawnictw

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 4,8 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Cyfrowy Polsat z łącznym wynikiem prawie 2,9 tys. wzmianek, a podium zamyka Wirtualna Polska (2,8 tys. cytowań). Gremi Media awansowało o 2 pozycje i zajmuje 8 miejsce z liczbą prawie 2,1 tys. wzmianek w innych mediach.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości 36 249 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia – 31 stycznia 2023 roku.

Skok o dwie pozycje i miejsce drugie wśród tytułów prasowych należy do "Gazety Wyborczej", cytowanej w ubiegłym miesiącu 1,5 tys. razy, a podium zamyka "Fakt" z liczbą 1,3 tys. wzmianek.

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem ekonomiczno-biznesowym

Pozostało 91% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie