"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w styczniu

"Rzeczpospolita" wciąż na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Informacje dziennika inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 2 tys. razy. "Rzeczpospolita" jest też najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym o profilu ekonomiczno–biznesowym, a w ogólnym zestawieniu wszystkich mediów zajmuje miejsce na podium.

Publikacja: 27.02.2023 12:39

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w styczniu

Foto: fot. Gremi Media

Skok o dwie pozycje i miejsce drugie wśród tytułów prasowych należy do "Gazety Wyborczej", cytowanej w ubiegłym miesiącu 1,5 tys. razy, a podium zamyka "Fakt" z liczbą 1,3 tys. wzmianek.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem ekonomiczno-biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce, z ponad dwukrotnie mniejszą liczbą cytowań zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", a trzecie miejsce podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Puls Biznesu". Kolejne miejsca w zestawieniu zajęli "Forbes" oraz "Parkiet".

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" na podium najbardziej opiniotwórczych mediów

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w styczniu była stacja RMF FM, na którą powoływano się 2,3 tys. razy. Na drugim miejscu, z awansem aż o trzy pozycje znalazło się z kolei Radio Zet – do informacji rozgłośni odwoływano się w styczniu zaledwie 11. razy mniej. Podium zamyka dziennik "Rzeczpospolita" z liczbą ponad 2 tys. cytowań.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Czytaj więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w Polsce w 2022 r.

Prasa i telewizja z największymi udziałami w liczbie cytowań

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów tym razem największy udział stanowią jednocześnie prasa oraz telewizja (po 33 proc.). 20 proc. utrzymują portale internetowe, a najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13 proc.).

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Gremi Media awansuje w zestawieniu wydawnictw

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 4,8 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Cyfrowy Polsat z łącznym wynikiem prawie 2,9 tys. wzmianek, a podium zamyka Wirtualna Polska (2,8 tys. cytowań). Gremi Media awansowało o 2 pozycje i zajmuje 8 miejsce z liczbą prawie 2,1 tys. wzmianek w innych mediach.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości 36 249 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia – 31 stycznia 2023 roku.

Skok o dwie pozycje i miejsce drugie wśród tytułów prasowych należy do "Gazety Wyborczej", cytowanej w ubiegłym miesiącu 1,5 tys. razy, a podium zamyka "Fakt" z liczbą 1,3 tys. wzmianek.

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem ekonomiczno-biznesowym

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć