Reklama

1,5 mln dolarów z fałszywych reklam

Eksperci firmy Check Point, specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie, zidentyfikowali mobilne złośliwe oprogramowanie, które zainfekowało 14 mln urządzeń z Androidem.

Publikacja: 10.07.2017 12:52

Złośliwe oprogramowanie, określane mianem CopyCat, pozwoliło zarobić hakerom w ciągu dwóch miesięcy ok. 1,5 mln dol. Wykorzystuje ono nową technikę generowania i kradzieży przychodów z reklam. Mimo że zainfekowani przez CopyCat użytkownicy pochodzą głównie z Azji Południowo-Wschodniej, wirus rozprzestrzenił się również na ponad 280 tys. użytkowników Androida w USA.

CheckPoint podaje, że CopyCat ma ogromne możliwości - może rootować urządzenia, co utrudnia jego usunięcie, potrafi też wstrzykiwać kod do Zygote (odpowiedzialnego za uruchamianie aplikacji w systemie operacyjnym Android). To umożliwia wirusowi kontrolowanie wszystkich działań na urządzeniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama