1,5 mln dolarów z fałszywych reklam

Eksperci firmy Check Point, specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie, zidentyfikowali mobilne złośliwe oprogramowanie, które zainfekowało 14 mln urządzeń z Androidem.

Publikacja: 10.07.2017 12:52

Złośliwe oprogramowanie, określane mianem CopyCat, pozwoliło zarobić hakerom w ciągu dwóch miesięcy ok. 1,5 mln dol. Wykorzystuje ono nową technikę generowania i kradzieży przychodów z reklam. Mimo że zainfekowani przez CopyCat użytkownicy pochodzą głównie z Azji Południowo-Wschodniej, wirus rozprzestrzenił się również na ponad 280 tys. użytkowników Androida w USA.

CheckPoint podaje, że CopyCat ma ogromne możliwości - może rootować urządzenia, co utrudnia jego usunięcie, potrafi też wstrzykiwać kod do Zygote (odpowiedzialnego za uruchamianie aplikacji w systemie operacyjnym Android). To umożliwia wirusowi kontrolowanie wszystkich działań na urządzeniu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem