1,5 mln dolarów z fałszywych reklam

Eksperci firmy Check Point, specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie, zidentyfikowali mobilne złośliwe oprogramowanie, które zainfekowało 14 mln urządzeń z Androidem.

Publikacja: 10.07.2017 12:52

Złośliwe oprogramowanie, określane mianem CopyCat, pozwoliło zarobić hakerom w ciągu dwóch miesięcy ok. 1,5 mln dol. Wykorzystuje ono nową technikę generowania i kradzieży przychodów z reklam. Mimo że zainfekowani przez CopyCat użytkownicy pochodzą głównie z Azji Południowo-Wschodniej, wirus rozprzestrzenił się również na ponad 280 tys. użytkowników Androida w USA.

CheckPoint podaje, że CopyCat ma ogromne możliwości - może rootować urządzenia, co utrudnia jego usunięcie, potrafi też wstrzykiwać kod do Zygote (odpowiedzialnego za uruchamianie aplikacji w systemie operacyjnym Android). To umożliwia wirusowi kontrolowanie wszystkich działań na urządzeniu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?