1,5 mln dolarów z fałszywych reklam

Eksperci firmy Check Point, specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie, zidentyfikowali mobilne złośliwe oprogramowanie, które zainfekowało 14 mln urządzeń z Androidem.

Publikacja: 10.07.2017 12:52

Złośliwe oprogramowanie, określane mianem CopyCat, pozwoliło zarobić hakerom w ciągu dwóch miesięcy ok. 1,5 mln dol. Wykorzystuje ono nową technikę generowania i kradzieży przychodów z reklam. Mimo że zainfekowani przez CopyCat użytkownicy pochodzą głównie z Azji Południowo-Wschodniej, wirus rozprzestrzenił się również na ponad 280 tys. użytkowników Androida w USA.

CheckPoint podaje, że CopyCat ma ogromne możliwości - może rootować urządzenia, co utrudnia jego usunięcie, potrafi też wstrzykiwać kod do Zygote (odpowiedzialnego za uruchamianie aplikacji w systemie operacyjnym Android). To umożliwia wirusowi kontrolowanie wszystkich działań na urządzeniu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama