- Naziemne wyniki poniedziałkowego odcinka to stabilne 17 proc. oglądalności, ponad 2,2 mln widzów, czyli poziom Wiadomości. W internecie jest to jeden wielki fenomen. Pierwszy tydzień stycznia dał prawie 2 mln odsłon treści długich w VOD na wszystkich możliwych platformach – mówił Stanecki.
Gość przypomniał, że równolegle ze startem serialu uruchomiono nową aplikację mobilną. - W pierwszym tygodniu mieliśmy ponad 8 tys. pobrań płatnych. Ludzi pobrali kolejne 5 odcinków. Były to w większości kobiety do 35 roku życia. Pól miliona widzów w internecie to fenomen – ocenił.
Zaznaczył, że widz polubił serial, bohaterów i tę opowieść. - „Korona królów" to telenowela historyczna, nadajemy ją 5 dni w tygodniu. To serial, który może być porównywany z produkcjami tureckimi. Jedną z najpopularniejszych produkcji serialowych na VOD jest „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kösem" czy inne tytuły turecki. „Korona królów" jest robiona w podobny sposób. Jest przewaga zdjęć we wnętrzach, kluczem są bohaterowie, ich emocje i przeżycia, tło historyczne, plan polityczny itd. - tłumaczył.
Stanecki zdradził, że jest kilka projektów abonamentu. Jeden wciąż w Komisji Sejmowej, jeden w Ministerstwie Kultury.