#RZECZoBIZNESIE: Maciej Stanecki: Widz polubił historyczną telenowelę TVP

Wyniki oglądalności „Korony królów” przekraczają nasze oczekiwania – mówi Maciej Stanecki, wiceprezes TVP, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 09.01.2018 14:37 Publikacja: 09.01.2018 12:19

#RZECZoBIZNESIE: Maciej Stanecki: Widz polubił historyczną telenowelę TVP

Foto: tv.rp.pl

- Naziemne wyniki poniedziałkowego odcinka to stabilne 17 proc. oglądalności, ponad 2,2 mln widzów, czyli poziom Wiadomości. W internecie jest to jeden wielki fenomen. Pierwszy tydzień stycznia dał prawie 2 mln odsłon treści długich w VOD na wszystkich możliwych platformach – mówił Stanecki.

Gość przypomniał, że równolegle ze startem serialu uruchomiono nową aplikację mobilną. - W pierwszym tygodniu mieliśmy ponad 8 tys. pobrań płatnych. Ludzi pobrali kolejne 5 odcinków. Były to w większości kobiety do 35 roku życia. Pól miliona widzów w internecie to fenomen – ocenił.

Zaznaczył, że widz polubił serial, bohaterów i tę opowieść. - „Korona królów" to telenowela historyczna, nadajemy ją 5 dni w tygodniu. To serial, który może być porównywany z produkcjami tureckimi. Jedną z najpopularniejszych produkcji serialowych na VOD jest „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kösem" czy inne tytuły turecki. „Korona królów" jest robiona w podobny sposób. Jest przewaga zdjęć we wnętrzach, kluczem są bohaterowie, ich emocje i przeżycia, tło historyczne, plan polityczny itd. - tłumaczył.

Stanecki zdradził, że jest kilka projektów abonamentu. Jeden wciąż w Komisji Sejmowej, jeden w Ministerstwie Kultury.

- Minister Lewandowski przygotował projekt idący w stronę, że opłata jest powszechna i przyjmuje się, iż każdy korzysta z treści audiowizualnych produkowanych przez media publiczne. Opłata wówczas byłaby niewielka. Wciąż nie ma zielonego światła, żeby takie rozwiązanie wprowadzić – mówił gość.

Stanecki podkreślił, że stworzono duży dział programistyczny, ponad 20 osób w Krakowie, i wprowadzono wiele rozwiązań. - Są to aplikacje na telewizory czy rozwiązania używane przez wiele osób, ale nie wszyscy o tym mówią. Podstawą dla nas są urządzenia przenośne. Tam mamy pozycję lidera i ją umacniamy. Rozwijamy też aplikacje VOD i serwisy. To jest kluczowy kierunek rozwoju – mówił.

Przyznał, że rynek reklamy internetowej opanował Facebook, Amazon, Netflix, Apple i Google. - W przypadku telewizji naziemnych jak TVP, TVN czy Polsat, są to procentowe wartości jeśli chodzi o przychody. Jednak rozwój jest znacznie szybszy niż rozwój rynku. Rynek reklamy wideo internetowej rozwijał się na poziomie 9 proc. My na poziomie 16 proc. To duży krok, który w 2018 r. będzie jeszcze większy. Dzięki „Koronie królów" jesteśmy już o włos za liderem, czyli VOD Onetu - podał Stanecki.

Podkreślił, że w telewizji zmiana strukturalna, głównie w obszarze zamawiania i produkcji treści telewizyjnych jest zmianą kluczową i niezwykle trudną. - Jest to najbardziej uzwiązkowiona część firmy. Biuro programowe przejmuje zadania związane z zamawianiem treści. To, co było robione w ramach Agencji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej docelowo będzie rozczłonkowane na kilka pionów programowych, kilka agencji – zaznaczył.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju