Liczba zainteresowanych firm zwiększyła się do siedmiu: branżowych, z rynku telewizyjnego i nie tylko. Z nimi teraz rozmawiamy. W pierwszym kwartale sprawa może się wyjaśnić, ale nie będziemy się spieszyć, ten proces musi być przede wszystkim przeprowadzony rozważnie i mądrze – mówi „Rz” Dariusz Dąbski, prezes i współwłaściciel TV Puls (ma 49 proc. udziałów, pozostałe należą do o.o. franciszkanów).

Z nieoficjalnych informacji „Rz” wynika, że zakupem udziałów w TV Puls interesowała się TP SA. Puls nie chce się jednak na ten temat wypowiadać. – Nie potwierdzam i nie zaprzeczam – mówi Dąbski. Informacji nie chce komentować także Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Departamentu PR w TP SA. Firma ta działa już na rynku telewizyjnym: od ubiegłego roku ma sportowy kanał satelitarny Orange Sport, ruszyła też z ofertą telewizji satelitarnej, oprócz której oferuje telewizję za pośrednictwem linii telefonicznej (jako IPTV).

Po dwóch falach zwolnień i likwidacji redakcji programów na żywo w TV Puls pracuje dziś 90 osób. Stacja jest wciąż nierentowna. – Nie jesteśmy do końca zadowoleni z naszego wyniku finansowego. W obecnej sytuacji rynkowej droga do break-even jest dużo trudniejsza, ale musimy się umiejętnie odnaleźć w tym środowisku – mówi Dąbski. – Nie odnieśliśmy może bardzo spektakularnego sukcesu, ale oglądalność nam rośnie, a jednocześnie obniżamy koszty funkcjonowania spółki, dzięki czemu nasza sytuacja oraz perspektywy na przyszłość wyglądają coraz lepiej. Finalizujemy operacyjne rozstanie z Fox, ponieważ współpracowaliśmy tak blisko, że nawet byli tu zatrudnieni pracownicy tej firmy. Spółka jest już uporządkowana, mamy nowy biznesplan. Dementuje też plotki o zobowiązaniach wobec News Corp., które sięgać mają 180 mln zł. – TV Puls nie ma żadnych zobowiązań wobec News Corp. ani wobec żadnych innych firm – zapewnia Dąbski.

TV Puls myśli m.in. o podnajmowaniu swojego studia telewizyjnego. – Nie jest ono w pełni wykorzystywane, do nadawania naszych programów wystarczy nam drugie studio, Studio A.

TV Puls ma najnowocześniejszy, bo najnowszy sprzęt HD – mówi Dąbski. Według danych AGB Nielsen Media Research w 2008 roku udział TV Puls w ogólnopolskim rynku oglądalności sięgał 0,8 proc. Udział TVP 1 wynosił 22,63 proc., TVP 2 – 16,83 proc., Polsatu – 15,42 proc. Puls ma jednak od nich znacznie mniejszy zasięg.