[b]Rz: Zgadza się Pan z szacunkami Starlinka, które mówią o kilkudziesięcioprocentowym wzroście wpływów stacji tematycznych po I półroczu? Ile ten wzrost może wynieść w całym 2010 r.? [/b]
[b]Bartosz Witak:[/b] My w tej części roku myślimy już raczej o tym, jak będzie wyglądał następny, bo Viacom, w skład którego wchodzi MTV Networks Polska, od tego roku zmienił rok budżetowy - właśnie 30 września skończyliśmy poprzedni. To, co mi wydaje się rozsądną prognozą dla całego rynku reklamy telewizyjnej w 2011 roku, to 7-10 proc. w tym roku jako średnia, gdzie wzrost generują stacje tematyczne, które pojedynczo mogą odnotowywać 15-20 proc. wzrosty wpływów. Dla nas ważne jest, kto w głównej mierze generuje na telewizyjnym rynku wzrost i wiemy już na pewno, że nie są to największe kanały ogólnotematyczne. Rynek zdał sobie sprawę z tego, że choć to te kanały gwarantują masowe dotarcie do widza, to właśnie stacje tematyczne gwarantują widownię sprofilowaną. A każdy reklamodawca jest koniec końców zainteresowany dotarciem do swojej, ściśle określonej grupy docelowej. Wiele z tych kanałów nie stanowi siły samej w sobie, ale masowo (a jest ich już ponad 150 w polskiej wersji językowej, choć nie wszystkie emitują na swych antenach reklamy) powodują osłabienie dotychczasowych graczy, rozdających karty.
[b]Wzrosty wpływów stacji tematycznych wynikają z większej liczby zamieszczanych reklam czy z wyższych cen?[/b]
Nie da się ukryć, że w naszym przypadku jest więcej reklam. W tym roku w całości wypełniliśmy bloki reklamowe naszych anten. Jedynym kanałem, w którym tak nie było, był dziecięcy Nickelodeon Polska, ale to wynika z naszej polityki - nie chcemy tam nimi epatować. Możliwości zwiększania wpływów mamy tylko kilka: to m.in. podnoszenie cen i zwiększanie liczby osób, do których docieramy z przekazem reklamowym przy konkretnym programie, czyli tzw. ilość ratingów. Możemy też rozwijać naszą ofertę kanałów. I te dwie ostatnie rzeczy mieszczą się w naszej strategii na kolejne lata. Chcemy i uatrakcyjniać istniejące portfolio i poszerzać je o nowe stacje.
[b]O jakie stacje? Oprócz nowego kanału dla dzieci?[/b]