Założony zaledwie 2 lata temu Groupon, serwis internetowy ze zniżkami na produkty i usługi, ma już 20 mln użytkowników, a jego wartość może wkrótce dojść do poziomu 3 mld dol. Jeszcze w kwietniu, po 17 miesiącach działalności Groupon był wyceniany na 1,35 mld dol. Według analityków przychody firmy ze sprzedaży w tym roku sięgną 500 mln dol. Ani Google, ani Amazon, Facebook, Twitter czy Ebay nie osiągnęli tak rewelacyjnego wyniku, w tak krótkim czasie.
-To bardzo nietypowe, żeby nowopowstała firma tak szybko osiągnęła tak wielką wartość – mówi Eric Lefkofsky z chicagowskiego LightBanku, który inwestuje w Gropupona.
Tylko YouTube osiągnął pierwszy miliard dolarów szybciej, ale już od pięciu lat nie przynosi zysku. Groupon za to zarabia i to już od 7 miesiąca działalności.
[srodtytul]Jak to działa?[/srodtytul]
Przykładowo pan Stanisław prowadzi restaurację. Chciałby mieć więcej klientów, więc zgłasza się do Groupona. Proponuje kupony o wartości 50 zł na dania w swojej restauracji, za kwotę 20 zł. Groupon wystawia taką ofertę na określony czas na swoją stronę dodatkowo wysyłające emaila do każdego ze swoich subskrybentów z informacją o promocji. Serwis podgrzewa emocje klientów stawiając warunek, że oferta będzie zrealizowana dopiero wtedy kiedy w czasie trwania sprzedaży (zazwyczaj 24h lub 48h) znajdzie się na nią określona grupa chętnych.