Wyniki badań, jakie przeprowadziło centrum Pew Internet & American Life Project, wykazują, że za treści w sieci zapłaciło już 65 proc. amerykańskich internautów.
Pozytywnie ocenia to Paul Verna, starszy analityk eMarketera, który przytacza te badania: – To stawia płatne treści w sieci na jednym poziomie z zakupami materialnych dóbr w sieci oraz usług turystycznych – obie te kategorie także są już opłacane przez ok. dwie trzecie amerykańskich Internautów – mówi Verna. – To generalnie dobry wskaźnik dla całej branży, pozostawiający jednak właścicieli treści zamieszczanych w sieci z tym samym problemem, z jakim borykają się od lat: jak przekonać do płacenia w Internecie więcej ludzi – dodaje.
[srodtytul]Muzyka i software[/srodtytul]
Dane uzyskane od 755 internautów w USA (próba reprezentatywna) nie są tak zachwycające, jeśli weźmie się pod uwagę, że obejmują właściwie wszystkie kategorie płatności za wirtualne dobra w Internecie.
Najwięcej Amerykanów – 33 proc. – płaci w sieci za muzykę i oprogramowanie (software). 22 proc. przelewa w sieci pieniądze za zakup aplikacji, które umożliwiają np. skorzystanie z zasobów sieci na smartfonach czy tabletach. Niecała jedna piąta z nich zapłaciła już co najmniej raz za zagranie w grę w sieci, a 18 proc. – za dostęp do najnowszych informacji.