Firma planuje wystartować w trwającym teraz konkursie na zagospodarowanie kolejnego pakietu telewizji naziemnej z propozycją stworzenia na jej potrzeby nowej stacji, a dla Polonii chce uruchomić kanał Kino Polska International.
– W planach mamy też stację Kino Polska Muzyka, która dostała już koncesję i w maju zacznie nadawać. Nie mamy w naszych archiwalnych zasobach narodowych wielu filmów muzycznych, ale chcemy tam pokazywać nagrania koncertów, np. w Kołobrzegu, Sopocie czy Opolu. Myślimy o wciągnięciu do zabawy widzów, zachęcaniu ich np. do nagrywania teledysków do takiej muzyki – mówi Piotr Reisch, prezes spółki. Jak dodaje, firmę, która ma już zatwierdzony prospekt emisyjny (zostanie opublikowany w tym tygodniu), interesują też przejęcia w obszarze mediów i multimediów.
Do publicznego obrotu wejdą akcje nowe i już istniejące, ale sprzedane zostaną tylko te z nowej emisji. – Po emisji nowi inwestorzy będą mieli maksymalnie 28 proc. udziałów. Oferta będzie otwarta, liczymy zarówno na zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych, jak i prywatnych. Mamy nadzieję pozyskać z nowej emisji 30 – 40 mln zł – mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.
Spółka ma stację Kino Polska nadającą polskie filmy, jest też dystrybutorem kanałów Filmbox i pakietu kanałów Film box Extra. Jej przychody mają w tym roku wynieść ok. 50 mln zł. Gros (ok. 80 proc.) pochodzi z opłat od operatorów płatnej telewizji, 20 proc. – z reklam.
Według Piotra Janika, analityka KBC Securities, to ciekawa oferta. – Rynek płatnej telewizji się rozwija, a w przypadku takich kanałów jak Kino Polska wejście do oferty kolejnego operatora skutkuje skokowym wzrostem przychodów z subskrypcji. Przychody z reklam także będą rozwijać, bo perspektywy dla telewizyjnego rynku reklamowego są bardzo dobre – mówi.