Kino Polska TV chce otwierać nowe kanały

Telewizyjna spółka Kino Polska TV, która dziś należy do SPI International Polska, chce pozyskać z giełdy 30 – 40 mln zł m.in. na nowe kanały

Publikacja: 02.03.2011 03:21

GPW

GPW

Foto: Rzeczpospolita, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

Firma planuje wystartować w trwającym teraz konkursie na zagospodarowanie kolejnego pakietu telewizji naziemnej z propozycją stworzenia na jej potrzeby nowej stacji, a dla Polonii chce uruchomić kanał Kino Polska International.

– W planach mamy też stację Kino Polska Muzyka, która dostała już koncesję i w maju zacznie nadawać. Nie mamy w naszych archiwalnych zasobach narodowych wielu filmów muzycznych, ale chcemy tam pokazywać nagrania koncertów, np. w Kołobrzegu, Sopocie czy Opolu. Myślimy o wciągnięciu do zabawy widzów, zachęcaniu ich np. do nagrywania teledysków do takiej muzyki – mówi Piotr Reisch, prezes spółki. Jak dodaje, firmę, która ma już zatwierdzony prospekt emisyjny (zostanie opublikowany w tym tygodniu), interesują też przejęcia w obszarze mediów i multimediów.

Do publicznego obrotu wejdą akcje nowe i już istniejące, ale sprzedane zostaną tylko te z nowej emisji. – Po emisji nowi inwestorzy będą mieli maksymalnie 28 proc. udziałów. Oferta będzie otwarta, liczymy zarówno na zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych, jak i prywatnych. Mamy nadzieję pozyskać z nowej emisji 30 – 40 mln zł – mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.

Spółka ma stację Kino Polska nadającą polskie filmy, jest też dystrybutorem kanałów Filmbox i pakietu kanałów Film box Extra. Jej przychody mają w tym roku wynieść ok. 50 mln zł. Gros (ok. 80 proc.) pochodzi z opłat od operatorów płatnej telewizji, 20 proc. – z reklam.

Według Piotra Janika, analityka KBC Securities, to ciekawa oferta. – Rynek płatnej telewizji się rozwija, a w przypadku takich kanałów jak Kino Polska wejście do oferty kolejnego operatora skutkuje skokowym wzrostem przychodów z subskrypcji. Przychody z reklam także będą rozwijać, bo perspektywy dla telewizyjnego rynku reklamowego są bardzo dobre – mówi.

Firma planuje wystartować w trwającym teraz konkursie na zagospodarowanie kolejnego pakietu telewizji naziemnej z propozycją stworzenia na jej potrzeby nowej stacji, a dla Polonii chce uruchomić kanał Kino Polska International.

– W planach mamy też stację Kino Polska Muzyka, która dostała już koncesję i w maju zacznie nadawać. Nie mamy w naszych archiwalnych zasobach narodowych wielu filmów muzycznych, ale chcemy tam pokazywać nagrania koncertów, np. w Kołobrzegu, Sopocie czy Opolu. Myślimy o wciągnięciu do zabawy widzów, zachęcaniu ich np. do nagrywania teledysków do takiej muzyki – mówi Piotr Reisch, prezes spółki. Jak dodaje, firmę, która ma już zatwierdzony prospekt emisyjny (zostanie opublikowany w tym tygodniu), interesują też przejęcia w obszarze mediów i multimediów.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?