Internet z telewizją – najpopularniejsza para według UKE

3,8 mld zł wyniosły w 2010 r. przychody stacjonarnych operatorów telekomunikacyjnych z tytułu sprzedaży usług w pakietach

Publikacja: 27.09.2011 18:54

Internet z telewizją – najpopularniejsza para według UKE

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Z takiej oferty skorzystało w ubiegłym roku 2,1 mln użytkowników  – wynika z najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Nominalnie liczby te są imponujące, choć gdy zestawić je z danymi o całym rynku stacjonarnym (jego wartość to ponad 20 mld zł, a liczba użytkowników – kilkanaście milionów osób) okazuje się, że telekomy mają  tu ciągle dużo do zrobienia.  Wniosek ten jest zbieżny z wynikami grudniowego badania PBS DGA i CBM Indicator, które dowiodło, że ponad 18 proc. klientów indywidualnych kupiło dwie lub więcej usług w pakiecie.

UKE podkreśla, że za sprawą atrakcyjności cenowej, popularność usług sprzedawanych w pakietach rośnie, choć jak szybko – z publikacji nie wynika.  Analiza jednoznacznie wskazuje natomiast, że konsumenci najczęściej korzystają z opcji łączącej dwie usługi (tzw. double play): dostęp do Internetu i telewizję. W 2010 r. zdecydowało się na nią blisko 54 proc. ogółu abonentów. W gronie użytkowników pakietów odsetek ten był jeszcze wyższy i sięgnął 81,3 proc.

Pod względem liczby klientów pakietu dwóch usług, pierwsze miejsce – według UKE - zajmowała w ub.r. Telekomunikacja Polska, a po niej sieci kablowe UPC Polska, Vectra i Aster.  Koszt pakietów łączących Internet i telewizję wahają się przy tym w zależności od szybkości łącza od blisko 95 zł do 131,7 zł (w umowach 12-miesięcznych) oraz od 81,1 zł do 197,5 zł (w umowach dwuletnich).

Z kolei w segmencie pakietu z trzema usługami najsilniejszą pozycję miało w ub.r. UPC Polska z 52,1-proc. udziałem. W czołówce zabrakło Telekomunikacji Polskiej, a zakwalifikowała się do niej Telefonia Dialog. Koszt korzystania z trzech usług (telewizji, Internetu i telefonu) to 91-171 zł (dla umów rocznych) i 114-152 zł (dla kontraktów dwuletnich).

Reklama
Reklama

Według UKE, pakiety z dwiema usługami będzie cieszyła się niesłabnącą popularnością, przy czym pakietu zawierające telefon stacjonarny – ze względu na obserwowany od lat trend rynkowy – mogą mieć mniejszy fanklub. Urząd wierzy, że pakietyzacja to sposób na odwrócenie niekorzystnych tendencji. Zwraca też uwagę na rosnąca rolę Internetu mobilnego, która może przełożyć się na wzrost popytu na tę usługę w pakietach.

Z takiej oferty skorzystało w ubiegłym roku 2,1 mln użytkowników  – wynika z najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Nominalnie liczby te są imponujące, choć gdy zestawić je z danymi o całym rynku stacjonarnym (jego wartość to ponad 20 mld zł, a liczba użytkowników – kilkanaście milionów osób) okazuje się, że telekomy mają  tu ciągle dużo do zrobienia.  Wniosek ten jest zbieżny z wynikami grudniowego badania PBS DGA i CBM Indicator, które dowiodło, że ponad 18 proc. klientów indywidualnych kupiło dwie lub więcej usług w pakiecie.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama