Najszybciej rosnącymi wpływami radia będą przychody reklamowe, które w tym roku przyniosą branży 67,7 proc. wszystkich przychodów.

Na największym rynku radiowym w Ameryce Północnej najszybciej będą się zwiększać w tym czasie przychody z reklam emitowanych w radiu nadawanym drogą satelitarną (ta technologia jest ciągle nieobecna w Polsce) – w ciągu najbliższych lat będą się zwiększać każdego roku średnio o 11 proc., przy całym radiowym rynku rosnącym na poziomie 3,7 proc. Radio online będzie tam drugim najszybciej rosnącym źródłem wpływów reklamowych branży (średnio 10,4 proc. rocznie do 2015 roku), jednak zapewni zdecydowanie niższe przychody niż satelitarne.

Dla Europy statystyk dotyczących wpływów z reklamy zamieszczanej wokół rozgłośni w sieci PwC nie publikuje. Tu także jest to jednak rosnący fragment rynku. W Niemczech radiowych stacji w sieci jest już

2,2 tys., przy czym 80 proc. z nich to kanały stworzone tylko z myślą o Internecie. Radiowych stacji w sieci słucha jedna czwarta wszystkich niemieckich słuchaczy. Z kolei w Wielkiej Brytanii internetowego radia słucha jedna trzecia całej populacji. Tylko przez playera tworzonego przez publicznego nadawcę – BBC – można tam odbierać w Internecie ponad 400 stacji.

Europejskim znakiem czasów jest też (w Polsce na razie tylko testowane) cyfrowe radio naziemne, które z powodzeniem działa już chociażby na dwóch wspomnianych rynkach.