Zrzeszająca 15 tys. wydawców 50 tys. magazynów Europejska Federacja Wydawców Magazynów (FAEP) zmienia barwy.
Teraz jako EMMA (European Magazine Media Association) będzie przede wszystkim lobbować i walczyć w strukturach UE o rozwiązania, które w dobie cyfrowej rewolucji pomogą zapewnić ciągłość ich biznesom. – Aktualnie w ramach instytucji UE toczy się ok. 40 procesów legislacyjnych, które są obserwowane przez wydawców. Z tego kilka może zakończyć działalność niektórych koncernów mediowych – przestrzegają wydawcy. Wczoraj spotkali się w Brukseli, by omówić najpilniejsze działania. – Kluczowa będzie zwłaszcza propozycja KE dotycząca zmian zasad chronienia treści, ale też dyskutowana możliwość objęcia preferencyjnymi stawkami VAT nie tylko papierowych wydań prasy, ale także ich wersji elektronicznych. Zyskają na tym czytelnicy, ale też wydawcy będą mogli szybciej rozwijać cyfrowe biznesy – uważają wydawcy.
Jak dodali, nadal uważają za swój główny biznes wydawanie papierowej prasy. Jednak to cyfrowa działalność spowoduje, że branża w ogóle będzie rosła. Jak podawała firma PwC, wpływy ze sprzedaży czytelnikom cyfrowych magazynów w rejonie EMEA będą w ciągu najbliższych czterech lat rosły w tempie 95 proc. rocznie, a wpływy z reklam zamieszczanych przy cyfrowych wersjach tekstów – w tempie 27 proc. Głównie dzięki tym zwyżkom przychody wydawnictw zwiększą się z 31,6 mld dol. w tym roku do 33,4 mld dol. w 2015 r.