Rozdano nagrody Effie dla najskuteczniejszych reklam

Grand Prix tegorocznego konkursu Effie na najefektywniejszą kampanię reklamową otrzymała kampania TP. Jury przyznało też dwie złote statuetki

Publikacja: 18.10.2011 02:35

Cykl zwycięskich reklam „Dociekliwe serce – Neostrada”

Cykl zwycięskich reklam „Dociekliwe serce – Neostrada”

Foto: YouTube

– Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią, silnie przenikając do świadomości – ocenia nagrodzoną Grand Prix kampanię TP Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku i tegoroczny przewodniczący jury konkursu Effie.

Zwycięską kampanię opracowała agencja reklamowa Publicis, a zaplanował dom mediowy MEC.

W ubiegłym roku jury Grand Prix nie przyznało, uznając, że żadna kampania na nie nie zasługuje. Dwa lata temu to specjalne wyróżnienie przypadło kampanii wprowadzającej na rynek właśnie Alior Bank.

Konkurs Effie jest jednym z najważniejszych i najbardziej liczących się konkursów reklamowych na świecie, bo nagradza firmy i agencje reklamowe za rynkowy efekt kampanii, a nie za dobry, kreatywny pomysł. Effie ma edycję światową i regionalne. W Polsce lokalną odsłonę konkursu organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W tym roku jury przyznało tylko dwie złote statuetki – litery „E". Jedną dostała kampania piwa Łomża „Łomża. Mały browar z dużym piwem", zrealizowana przez agencje Testardo Gram, Brain i Touch Ideas oraz dom mediowy Starlink dla Browarów Regionalnych Łomża. Druga trafiła do agencji Just i Live oraz domu mediowego Macroscope OMD i grupy Żywiec za kampanię „Męskie granie" (cykl koncertów sponsorowany przez Żywiec).  80-osobowe jury, które oceniało prace w 13 kategoriach, przyznało też 14 srebrnych nagród i 11 brązowych. Wszystkich prac zgłoszonych na konkurs było 103, z czego nominowano 38. Po raz drugi domy mediowe i agencje reklamowe mogły zgłaszać prace wspólnie.

Reklama
Reklama

– W przeważającej większości w zgłoszeniach podawano dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe – mówi Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, dóbr szybko zbywalnych (tzw. FMCG) i sportowej, który zasiadał w jury. Jego zdaniem negatywnym zaskoczeniem była mała liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania w mediach społecznościowych.

Agencją reklamową roku (ranking powstaje po dodaniu punktów przydzielanych za zdobycie nominacji i nagród) została w tym roku agencja Ogilvy, a domem mediowym roku – MEC.

– Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią, silnie przenikając do świadomości – ocenia nagrodzoną Grand Prix kampanię TP Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku i tegoroczny przewodniczący jury konkursu Effie.

Zwycięską kampanię opracowała agencja reklamowa Publicis, a zaplanował dom mediowy MEC.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama