Frekwencja Multikina skoczyła o 19 proc.

Operator kin należący do ITI dystansuje w tym roku głównych konkurentów. Giganci oddają jednak kolejny skrawek rynku małym kinom.

Publikacja: 02.12.2012 22:48

Frekwencja Multikina skoczyła o 19 proc.

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Znamy podstawowe wyniki Multikina, operatora sieci wielkoekranowych z grupy ITI. Zgodnie z zapowiedziami zarządu spółki, m.in. dzięki trwającej od stycznia br. współpracy z siecią komórkową Orange (przy akcji Środy z Orange) jej tegoroczne rezultaty są lepsze niż konkurencji.

Jak podaje Piotr Zygo, prezes Multikina, w ciągu trzech kwartałów br. multipleksy działające w kraju pod tą marką sprzedały 7,15 mln biletów na seanse filmowe. Według Zygo to o 19 proc. (około 1,1 mln) więcej niż w tym samym okresie 2011 roku.

Przychody ze sprzedaży wejściówek do Multikina zamknęły się kwotą 125 mln zł, o 8 proc. wyższą niż w ciągu dziewięciu miesięcy ub.r., a łączne przychody sieci z działalności kinowej (ale bez uwzględnienia pionu dystrybucji) wyniosły 222 mln zł, o 16 proc. więcej niż rok temu.

Dla porównania Cinema City International w Polsce – poprzedni partner Orange – zanotowało przez trzy kwartały br. spadek frekwencji o 9,3 proc., do 9,7 mln widzów. Straciło więc tylu widzów, ilu zyskało Multikino. Helios (grupa Agory) sprzedał w sumie 5,4 mln wejściówek, o 8,1 proc. mniej niż przez trzy kwartały 2011 roku.

Multikino sprzedało również milion biletów użytkownikom Orange w ramach środowej akcji.

Piotr Zygo uważa, że dobre wyniki Multikina to efekt wielu elementów. – Wyniki zawdzięczamy bardzo aktywnej działalności marketingowej na wielu polach – mówi. Firma promowała zarówno sprzedaż biletów kinowych, jak i produkty w barach. Dbała o popularyzację treści alternatywnych (np. koncertów) w kinie. Pokazywała mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Rosły także przychody z reklamy i sponsoringu kinowego.

Wszystkie czynniki, plus zyski kin w krajach bałtyckich, oraz dbałość o koszty sprawiły, że EBITDA z działalności kinowej Multikina po 9 miesiącach br. wynosiła 41 mln zł, o 47 proc. więcej niż rok temu, a marża na tym poziomie około 20 proc.

Łączna EBITDA wyniosła 41 mln zł. Jak podaje prezes, to o 47 proc. więcej niż w przed rokiem.

– W całym 2012 r. liczymy na utrzymanie pozytywnego trendu z trzech kwartałów i bardzo dobrych wyników Grupy Multikino – mówi Zygo.

Według niego cały rynek kinowy w Polsce sprzeda w 2012 r. tyle samo biletów co w ubiegłym roku (według Boxoffice.pl – 38,2 mln, według GUS 39,6 mln).

Ma to być o tyle spory sukces, że widownia żadnego filmu, które weszły w tym roku na ekrany, nie przekroczyła 2 mln osób. W przyszłym roku – spodziewa się prezes Multikina – oprócz „Hobbita" popularnością cieszyć mogą się – jak w 2011 roku – polskie produkcje.

Dane Multikina w zestawieniu ze statystykami Heliosa i Cinema City pozwalają stwierdzić jeszcze jedno. Te trzy największe w kraju sieci multipleksów zmniejszyły nieco swój udział w całym rynku seansów kinowych. Podczas gdy po trzech kwartałach 2011 r. wynosił on ponad 82 proc., w tym samym okresie br. około 81 proc.

Z obliczeń „Rz" wynika, że mniejsi operatorzy i 1 – 2-salowe kina sprzedały o około 300 tys. biletów więcej, czyli w sumie około 5,2 mln wejściówek.

Już w 2011 roku konkurencja trzech dużych operatorów odbierała im rynek. Opisywane przez nas dane GUS wskazują, że udział rynkowy małych kin liczony na podstawie sprzedanych biletów wzrósł w ub.r. do 15,2 proc. z 12,3 proc. w 2010 roku.

Znamy podstawowe wyniki Multikina, operatora sieci wielkoekranowych z grupy ITI. Zgodnie z zapowiedziami zarządu spółki, m.in. dzięki trwającej od stycznia br. współpracy z siecią komórkową Orange (przy akcji Środy z Orange) jej tegoroczne rezultaty są lepsze niż konkurencji.

Jak podaje Piotr Zygo, prezes Multikina, w ciągu trzech kwartałów br. multipleksy działające w kraju pod tą marką sprzedały 7,15 mln biletów na seanse filmowe. Według Zygo to o 19 proc. (około 1,1 mln) więcej niż w tym samym okresie 2011 roku.

Pozostało 84% artykułu
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych