Znamy podstawowe wyniki Multikina, operatora sieci wielkoekranowych z grupy ITI. Zgodnie z zapowiedziami zarządu spółki, m.in. dzięki trwającej od stycznia br. współpracy z siecią komórkową Orange (przy akcji Środy z Orange) jej tegoroczne rezultaty są lepsze niż konkurencji.
Jak podaje Piotr Zygo, prezes Multikina, w ciągu trzech kwartałów br. multipleksy działające w kraju pod tą marką sprzedały 7,15 mln biletów na seanse filmowe. Według Zygo to o 19 proc. (około 1,1 mln) więcej niż w tym samym okresie 2011 roku.
Przychody ze sprzedaży wejściówek do Multikina zamknęły się kwotą 125 mln zł, o 8 proc. wyższą niż w ciągu dziewięciu miesięcy ub.r., a łączne przychody sieci z działalności kinowej (ale bez uwzględnienia pionu dystrybucji) wyniosły 222 mln zł, o 16 proc. więcej niż rok temu.
Dla porównania Cinema City International w Polsce – poprzedni partner Orange – zanotowało przez trzy kwartały br. spadek frekwencji o 9,3 proc., do 9,7 mln widzów. Straciło więc tylu widzów, ilu zyskało Multikino. Helios (grupa Agory) sprzedał w sumie 5,4 mln wejściówek, o 8,1 proc. mniej niż przez trzy kwartały 2011 roku.
Multikino sprzedało również milion biletów użytkownikom Orange w ramach środowej akcji.