W kwietniu i maju br. kina sprzedały o ponad 55 proc. biletów więcej niż przed rokiem – można szacować na podstawie danych Boxoffice.pl, do których dostęp uzyskaliśmy. Dane te mówią, że przez dwa właśnie podsumowane przez serwis miesiące sprzedało się ponad 6 mln biletów, podczas gdy rok wcześniej 3,8 mln. Tendencja jest więc jasna, choć nie znamy jeszcze wyników filmów dystrybuowanych przez UIP.
Kina odrobiły stratę z I kwartału. Pomógł jeden film
– Dane za kwiecień i maj pokazują, że jako branża nadrobiliśmy już stratę frekwencji z I kwartału br. To w dużej mierze zasługa filmu „Minecraft: Film”, którzy przyciągnął do kin prawie 3 mln widzów – mówi „Rzeczpospolitej” Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.
Frekwencja w kinach, poza kluczowym dla nich repertuarem, zależy m.in. od pogody, odległości miejsca zamieszkania do kina oraz zasobów finansowych gospodarstw domowych.
Grupa Agora, właściciel sieci kin Helios, podała w maju, że kina w Polsce sprzedały w I kwartale br. 13 mln biletów, o 17,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Niższą frekwencję menedżment tłumaczył wyjątkowo dobrym pierwszym kwartałem 2024 r., gdy do kin weszły „Akademia Pana Kleksa” (poszło na nią prawie 2,5 mln widzów) oraz „Diuna: Część 2”. Takim wynikiem nie mógł pochwalić się żaden z filmów wyświetlanych na dużym ekranie w ciągu pierwszych trzech miesięcy br.