Asbis, największy dystrybutor sprzętu IT w regionie EMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), spodziewa się w tym roku dynamicznego wzrostu sprzedaży tabletów i smartfonów.
–W styczniu sprzedaliśmy 110 tys. tabletów, czyli więcej niż łącznie w grudniu i listopadzie 2012 r. W lutym było to już 140 tys. – mówi Siarhei Kostevich, dyrektor generalny zarejestrowanej na Cyprze spółki (jest notowana na GPW). Oczekuje, że w całym 2012 roku Asbis sprzeda 1,5–2 mln tabletów.
Rośnie dostępność
Według przedstawiciela Asbisu, zwiększająca się sprzedaż tabletów wynika m.in. z szybkiego spadku ich cen. W grudniu średnia cena, po jakiej klienci z regionu EMEA kupowali te urządzenia, wynosiła 315 dol., podczas gdy rok wcześniej było to 460 dol.
Dla porównania, według IDC, średnia cena tabletu (dane dla całego świata) wynosiła w ubiegłym roku 461 dol., o 15 proc. mniej niż rok wcześniej.
To oznacza, że klienci z regionu EMEA częściej wybierali urządzenia lokalnych producentów zamiast takich marek jak Apple czy Samsung.