Reklama
Rozwiń

Najdroższe gwiazdy telewizji

W pierwszej dziesiątce celebrytów, którzy przyciągnęli do telewizji najwyższe budżety reklamowe w ubiegłym roku, połowę stanowią gwiazdy TVN. Na czele rankingu błyszczy Ewa Drzyzga i jej nadawane od 14 lat „Rozmowy w toku".

Publikacja: 15.01.2014 02:15

Najdroższe gwiazdy telewizji

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Ewa Drzyzga pobiła więc zwyciężczynię ubiegłorocznego zestawienia: niepokorną restauratorkę Magdę Gessler i jej autorski program „Kuchenne rewolucje", także nadawany przez TVN.

Wpływy z reklam nienudzącego Polaków mimo bardzo długiej historii nadawania programu Drzyzgi sięgnęły w 2013 r. 134,4 mln zł, wyliczył dom mediowy Lowe Media na potrzeby kolejnej edycji swojego rankingu najbardziej dochodowych celebrytów telewizyjnych.

„Rozmowy..." wygrały częstymi emisjami

W rankingu ujęto cennikowe (czyli te jeszcze przed odliczeniem rabatów udzielanych reklamodawcom przez stacje telewizyjne) przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów bazujących na wizerunku celebrytów, jakie emitowane były od początku stycznia do końca grudnia. Założeniem jest, że bez udziału danej gwiazdy program nie odniósłby takiego sukcesu.

– „Rozmowy w toku" są liderem zarobków głównie za sprawą olbrzymiej liczby spotów przy tym formacie. Program emitowany był codziennie w dni robocze – mówi „Rz" Michał Bakalarczyk, starszy media planner z domu mediowego Lowe Media. – Warto zauważyć, że przy plasujących się na drugim miejscu „Kuchennych rewolucjach" sekunda emisji spotu reklamowego była za to jedną z najdroższych w zestawieniu. Z tego samego powodu trzecie miejsce należy do „Must Be The Music". Graniczące z tym formatem bloki reklamowe były jednymi z najdroższych – wskazuje Bakalarczyk.

Przy programie Drzyzgi wyemitowano najwięcej spotów (filmików reklamowych), bo w skali roku aż 27,6 tys. Najwyższa była też tam oczywiście liczba przerw reklamowych (prawie 4,6 tys.). Kolejny lider liczby spotów to dopiero „Szkło kontaktowe" pokazywane w TVN 24 (a bazujące na osobowościach Grzegorza Miecugowa, Tomasza Sianeckiego, Grzegorza Markowskiego i Wojciecha Zimińskiego), ale tam liczba spotów wynosiła już znacznie mniej, bo niecałe 16 tys. W pozostałych przypadkach były to co najwyżej pojedyncze tysiące.

Reklama
Reklama

Z kolei po uśrednieniu najdroższe spoty emitowano przy wspieranym przez obecność Małgorzaty Foremniak, Agnieszki Chylińskiej, Roberta Kozyry, Marcina Prokopa i Szymona Hołowni programie „Mam talent!". Jeden cennikowo kosztował średnio aż 46,8 tys. zł.

Nieco mniej kosztował średnio spot przy polsatowskim show „Must Be The Music – Tylko muzyka" (jurorują w nim Adam Sztaba, Kora Jackowska, Elżbieta Zapendowska i Wojtek Łozowski, a prowadzą: Maciej Rock i Paulina Sykut): 39,8 tys. zł.

Trzecie miejsce ze średnią ceną spotu na poziomie 29,1 tys. zł zajmuje w tym zestawieniu pokazywany także przez Polsat program „Got to Dance – Tylko taniec" (w jury zasiadają Joanna Liszowska, Michał Malitowski, Anna Jujka i Alan Andersz, prezenterami są Anna Głogowska i Maciej Dowbor).

„Jaka to melodia?" wciąż nie nudzi

Połowę pierwszej dziesiątki najbardziej przyciągających reklamodawców programów z gwiazdami wypełniają show znane widzom stacji TVN (patrz: wykres). Gonią ją Polsat i TVP 2 z dwoma programami. Najsłabiej wypada TVP 1, która ma w czołówce tylko jeden program. Ale za to pokazywany już od 1997 r. teleturniej „Jaka to melodia" uplasował się na mocnym piątym miejscu.

– Teleturniej Roberta Janowskiego swoją pozycję zawdzięcza ponad 9 tys. spotów przy tym programie – mówi Michał Bakalarczyk.

Reklama
Reklama

Jeden z odcinków teleturnieju prowadzonego przez Janowskiego okazał się też najchętniej oglądanym w ubiegłym roku programem rozrywkowym według danych badającej oglądalność telewizyjną firmy Nielsen Audience Measurement. Noworoczny odcinek w 2013 r. oglądało 4,1 mln widzów.

Podobna liczba osób zasiadła przed telewizorami, by zobaczyć pierwszy odcinek piątego sezonu „Must Be The Music" w Polsacie (był emitowany 24 lutego ubiegłego roku): 4,08 mln. A 3,85 mln widzów śledziło odcinek „MasterChefa" pokazany przez TVN 1 grudnia.

Oglądamy coraz więcej

Choć w branży telewizyjnej coraz więcej mówi się o zmianach technologicznych, które prowadzą do osłabienia największych stacji (w 2013 r. po raz pierwszy łączny udział w ogólnopolskim rynku oglądalności stacji TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu w grupie widzów powyżej czwartego roku życia spadł poniżej 50 proc.) i popularyzowania wideo z Internetu, to tradycyjnej telewizji wcale nie oglądamy mniej.

Dane Nielsena pokazują, że w ubiegłym roku statystyczny polski widz oglądał telewizję każdego dnia średnio przez 4 godziny i 7 minut. A to o cztery minuty dłużej niż rok wcześniej.

Faktem jest natomiast, że coraz częściej równolegle korzystamy z portali wideo w Internecie oraz głosujemy pilotem na mniejsze stacje tematyczne, których liczba wciąż rośnie.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Ewa Drzyzga pobiła więc zwyciężczynię ubiegłorocznego zestawienia: niepokorną restauratorkę Magdę Gessler i jej autorski program „Kuchenne rewolucje", także nadawany przez TVN.

Wpływy z reklam nienudzącego Polaków mimo bardzo długiej historii nadawania programu Drzyzgi sięgnęły w 2013 r. 134,4 mln zł, wyliczył dom mediowy Lowe Media na potrzeby kolejnej edycji swojego rankingu najbardziej dochodowych celebrytów telewizyjnych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama