Najdroższe gwiazdy telewizji

W pierwszej dziesiątce celebrytów, którzy przyciągnęli do telewizji najwyższe budżety reklamowe w ubiegłym roku, połowę stanowią gwiazdy TVN. Na czele rankingu błyszczy Ewa Drzyzga i jej nadawane od 14 lat „Rozmowy w toku".

Publikacja: 15.01.2014 02:15

Najdroższe gwiazdy telewizji

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Ewa Drzyzga pobiła więc zwyciężczynię ubiegłorocznego zestawienia: niepokorną restauratorkę Magdę Gessler i jej autorski program „Kuchenne rewolucje", także nadawany przez TVN.

Wpływy z reklam nienudzącego Polaków mimo bardzo długiej historii nadawania programu Drzyzgi sięgnęły w 2013 r. 134,4 mln zł, wyliczył dom mediowy Lowe Media na potrzeby kolejnej edycji swojego rankingu najbardziej dochodowych celebrytów telewizyjnych.

„Rozmowy..." wygrały częstymi emisjami

W rankingu ujęto cennikowe (czyli te jeszcze przed odliczeniem rabatów udzielanych reklamodawcom przez stacje telewizyjne) przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów bazujących na wizerunku celebrytów, jakie emitowane były od początku stycznia do końca grudnia. Założeniem jest, że bez udziału danej gwiazdy program nie odniósłby takiego sukcesu.

– „Rozmowy w toku" są liderem zarobków głównie za sprawą olbrzymiej liczby spotów przy tym formacie. Program emitowany był codziennie w dni robocze – mówi „Rz" Michał Bakalarczyk, starszy media planner z domu mediowego Lowe Media. – Warto zauważyć, że przy plasujących się na drugim miejscu „Kuchennych rewolucjach" sekunda emisji spotu reklamowego była za to jedną z najdroższych w zestawieniu. Z tego samego powodu trzecie miejsce należy do „Must Be The Music". Graniczące z tym formatem bloki reklamowe były jednymi z najdroższych – wskazuje Bakalarczyk.

Przy programie Drzyzgi wyemitowano najwięcej spotów (filmików reklamowych), bo w skali roku aż 27,6 tys. Najwyższa była też tam oczywiście liczba przerw reklamowych (prawie 4,6 tys.). Kolejny lider liczby spotów to dopiero „Szkło kontaktowe" pokazywane w TVN 24 (a bazujące na osobowościach Grzegorza Miecugowa, Tomasza Sianeckiego, Grzegorza Markowskiego i Wojciecha Zimińskiego), ale tam liczba spotów wynosiła już znacznie mniej, bo niecałe 16 tys. W pozostałych przypadkach były to co najwyżej pojedyncze tysiące.

Z kolei po uśrednieniu najdroższe spoty emitowano przy wspieranym przez obecność Małgorzaty Foremniak, Agnieszki Chylińskiej, Roberta Kozyry, Marcina Prokopa i Szymona Hołowni programie „Mam talent!". Jeden cennikowo kosztował średnio aż 46,8 tys. zł.

Nieco mniej kosztował średnio spot przy polsatowskim show „Must Be The Music – Tylko muzyka" (jurorują w nim Adam Sztaba, Kora Jackowska, Elżbieta Zapendowska i Wojtek Łozowski, a prowadzą: Maciej Rock i Paulina Sykut): 39,8 tys. zł.

Trzecie miejsce ze średnią ceną spotu na poziomie 29,1 tys. zł zajmuje w tym zestawieniu pokazywany także przez Polsat program „Got to Dance – Tylko taniec" (w jury zasiadają Joanna Liszowska, Michał Malitowski, Anna Jujka i Alan Andersz, prezenterami są Anna Głogowska i Maciej Dowbor).

„Jaka to melodia?" wciąż nie nudzi

Połowę pierwszej dziesiątki najbardziej przyciągających reklamodawców programów z gwiazdami wypełniają show znane widzom stacji TVN (patrz: wykres). Gonią ją Polsat i TVP 2 z dwoma programami. Najsłabiej wypada TVP 1, która ma w czołówce tylko jeden program. Ale za to pokazywany już od 1997 r. teleturniej „Jaka to melodia" uplasował się na mocnym piątym miejscu.

– Teleturniej Roberta Janowskiego swoją pozycję zawdzięcza ponad 9 tys. spotów przy tym programie – mówi Michał Bakalarczyk.

Jeden z odcinków teleturnieju prowadzonego przez Janowskiego okazał się też najchętniej oglądanym w ubiegłym roku programem rozrywkowym według danych badającej oglądalność telewizyjną firmy Nielsen Audience Measurement. Noworoczny odcinek w 2013 r. oglądało 4,1 mln widzów.

Podobna liczba osób zasiadła przed telewizorami, by zobaczyć pierwszy odcinek piątego sezonu „Must Be The Music" w Polsacie (był emitowany 24 lutego ubiegłego roku): 4,08 mln. A 3,85 mln widzów śledziło odcinek „MasterChefa" pokazany przez TVN 1 grudnia.

Oglądamy coraz więcej

Choć w branży telewizyjnej coraz więcej mówi się o zmianach technologicznych, które prowadzą do osłabienia największych stacji (w 2013 r. po raz pierwszy łączny udział w ogólnopolskim rynku oglądalności stacji TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu w grupie widzów powyżej czwartego roku życia spadł poniżej 50 proc.) i popularyzowania wideo z Internetu, to tradycyjnej telewizji wcale nie oglądamy mniej.

Dane Nielsena pokazują, że w ubiegłym roku statystyczny polski widz oglądał telewizję każdego dnia średnio przez 4 godziny i 7 minut. A to o cztery minuty dłużej niż rok wcześniej.

Faktem jest natomiast, że coraz częściej równolegle korzystamy z portali wideo w Internecie oraz głosujemy pilotem na mniejsze stacje tematyczne, których liczba wciąż rośnie.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Ewa Drzyzga pobiła więc zwyciężczynię ubiegłorocznego zestawienia: niepokorną restauratorkę Magdę Gessler i jej autorski program „Kuchenne rewolucje", także nadawany przez TVN.

Wpływy z reklam nienudzącego Polaków mimo bardzo długiej historii nadawania programu Drzyzgi sięgnęły w 2013 r. 134,4 mln zł, wyliczył dom mediowy Lowe Media na potrzeby kolejnej edycji swojego rankingu najbardziej dochodowych celebrytów telewizyjnych.

Pozostało 91% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie