Grupa Cyfrowego Polsatu (jeszcze bez Plusa) wypracowała w IV kw. ub.r. 804 mln zł przychodów (wzrost o 7 proc. rok do roku), 275 mln zł EBITDA (wzrost o 11 proc.) i 173 mln zł zysku netto (wzrost o 42 proc.) – podała dziś spółka kontrolowana przez Zygmunta Solorza-Żaka.
Wyniki telewizyjnej grupy są wyższe niż zakładali analitycy. Specjaliści ankietowani przez PAP prognozowali, że grupa zakończy ostatni kwartał 2013 roku 785,4 mln zł przychodów, 256 mln zł EBITDA i 149,4 mln zł zysku netto.
Przychody medialnej grupy to efekt w dużej mierze konsolidacji spółki Polskie Media, nadawcy kanałów TV4 i TV6. Z kolei na wynik netto miały wpływ wyższe dodatnie różnie kursowe z wyceny obligacji Senior Notes oraz niższe koszty obsługi długu.
Telewizja Polsat zanotowała w IV kw. 2013 r. 12,6-proc. wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu, które powiększyły się do 281 mln zł. Wzrost ten jednak prawie w całości (30 mln zł z 32 mln zł) zawdzięcza przejęciu i konsolidacji wyników Polskich Mediów. W całym 2013 roku Polsat zanotował 0,4 proc. wzrostu przychodów z reklamy i sponsoringu, które wyniosły w sumie 853 mln zł. W tym czasie cały rynek spadł o 3,6 proc. do 3,53 mld zł.
W sumie w całym 2013 r. Grupa Cyfrowego Polsatu zanotowała 2,96 mld zł przychodów (wzrost o 6 proc.), 1,05 mld zł EBITDA (wzrost o 1 proc.) oraz 525 mln zł zysku netto (spadek o 12 proc.). Na koniec 2013 roku Grupa Cyfrowego Polsatu miała 3,535 mln abonentów płatnej telewizji, która przynosiła satelitarnej platformie w IV kwartale ub.r ARPU w wysokości 49,8 zł miesięcznie w Pakiecie Familijnym (48,2 zł rok wcześniej) i 13,5 zł w Pakiecie Mini (13,4 zł przed rokiem).