Reklama
Rozwiń
Reklama

Apple - dziewięć czynników wspierających hossę

Kurs Apple ponownie atakuje rekord wszech czasów. Jeff Reeves, analityk portalu MarketWatch wymienia zestaw czynników, które pozwolą podtrzymać hossę.

Publikacja: 19.07.2014 20:30

Apple - dziewięć czynników wspierających hossę

Foto: Bloomberg

Od początku roku notowania firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo zyskały już blisko 20 proc. i oscylują wokół 92,5 USD za akcję. Z prognoz analityków zebranych przez agencję Bloomberg wynika, że godziwa wartość walorów to 101,9 USD, czyli ok. 10 proc. więcej niż obecnie. W najnowszym raporcie Katy Huberty z banku Morgan Stanley przekonuje, że papiery są warte 110 USD. Huberty tłumaczy, że produkty Apple mają 90 procentowy „wskaźnik lojalności", który mówi o tym że konsumenci pozostają wierni marce przez wiele lat. Pozytywne zdanie o perspektywach giganta ma również Jeff Reeves, analityk opiniotwórczego portalu giełdowego MarketWatch. Reevees wymienił dziewięć argumentów przemawiających za kontynuacją hossy.

• Momentum - w ciągu trzech miesięcy cena akcji urosła o 30 proc. przebijając linię 50-dniowej średniej kroczącej.

• Biznes - Apple zamierza wkroczyć na rynek usług dla biznesu. Aby tego dokonać potrzebny jest partner, który ma doświadczenie w tym sektorze. Ogłoszone kilka dni temu partnerstwo biznesowe z odwiecznym konkurentem IBM powinno to umożliwić.

• Rynki wschodzące – najważniejszym produktem z oferty Apple'a jest iPhone. Sprzedaż smartfona odpowiada za połowę skonsolidowanych przychodów grupy. W ostatnich miesiącach Apple notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w Chinach, które stanowią najbardziej perspektywiczny rynek dla spółki. Ogromny potencjał drzemie także w krajach Ameryki Łacińskiej.

• Dominacja App Store - w zeszłym roku App Store, czyli internetowy sklep z aplikacjami dla iPada, iPhone'a oraz iPoda Touch przyniósł spółce 10 mld USD zysku. Wynik jest kilkukrotnie wyższy niż w przypadku klientów Google'a, korzystających z podobnych usług. Taka tendencja powinna się utrzymać, co potwierdzi dominację Apple'a w tym segmencie rynku.

Reklama
Reklama

• Rezerwy gotówkowe - przez wielu inwestorów Apple określany jest mianem spółki siedzącej na pieniądzach. Gigant z jabłkiem w logo może się pochwalić rezerwami gotówkowymi przewyższającymi zasoby wielu państw. Na koniec I kwartału spółka posiadała na kontach bankowych 159 mld dol. wolnej gotówki.

• Akwizycje - po zakupie producenta słuchawek, firmy Beats za 3 mld USD, Apple ma już kolejne plany akwizycyjne. To pokazuje, że pod rządami Tima Cook'a spółka będzie nadal rosnąć na wielu obszarach.

• Skup akcji własnych – ogromne wydatki na akwizycje nie przeszkodziły spółce w podjęciu decyzji o skupie akcji własnych. Kilka miesięcy temu na ten cel przeznaczono 90 mld USD.

• Dywidendy - od ponad dwóch lat Apple systematycznie wypłaca dywidendę (raz na kwartał), a ostatnia majowa premia sięgnęła 0,47 USD na akcję. Inwestorzy mogą spoglądać z optymizmem w przyszłość, ponieważ zarząd zarekomendował podniesienie dywidendy w przyszłości.

• Zaufanie inwestorów – od kilku miesięcy obserwujemy odwrót inwestorów od ryzykownych akcji technologicznych z takich branż jak np. druk 3D. Zyskuje na tym m.in. Apple, który jest postrzegany jako zyskowna i perspektywiczna spółka.

Od początku roku notowania firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo zyskały już blisko 20 proc. i oscylują wokół 92,5 USD za akcję. Z prognoz analityków zebranych przez agencję Bloomberg wynika, że godziwa wartość walorów to 101,9 USD, czyli ok. 10 proc. więcej niż obecnie. W najnowszym raporcie Katy Huberty z banku Morgan Stanley przekonuje, że papiery są warte 110 USD. Huberty tłumaczy, że produkty Apple mają 90 procentowy „wskaźnik lojalności", który mówi o tym że konsumenci pozostają wierni marce przez wiele lat. Pozytywne zdanie o perspektywach giganta ma również Jeff Reeves, analityk opiniotwórczego portalu giełdowego MarketWatch. Reevees wymienił dziewięć argumentów przemawiających za kontynuacją hossy.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama