Czytelnicy chętniej płacą w sieci

Kolejni wydawcy wprowadzają płatne treści dla odbiorców w internecie. Bo ci, którzy już każą sobie płacić, notują wzrost liczby czytelników online.

Publikacja: 26.02.2015 21:00

Wydawca „Rzeczpospolitej" w styczniu miał 22 tys. płatnych odbiorców swoich cyfrowych treści (zarówn

Wydawca „Rzeczpospolitej" w styczniu miał 22 tys. płatnych odbiorców swoich cyfrowych treści (zarówno w formie e-wydań, jak i dostępów do materiałów z gazety w internecie).

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

Wydawca „Newsweek Polska" to kolejna firma, która stawia na płatne treści w sieci. W niedzielę tytuł uruchomi nowy odpłatny serwis Newsweek Plus, w którym będzie oferować internautom dostęp do cyfrowej wersji wydania tygodnika, materiały z cotygodniowego „Newsweek Historia" oraz teksty z amerykańskiej wersji magazynu przełożone na język polski.

Rozwiązanie jest wzorowane na modelu Bild Plus, który wydawca „Newsweeka" Ringier Axel Springer ma w Niemczech. Jak podaje Kai Diekmann, redaktor naczelny „Bilda", Bild Plus ma tam 250 tys. płacących abonentów. – Mimo że wciąż jest to początek budowania cyfrowej prenumeraty, osiągnięte dotąd rezultaty potwierdzają skuteczność naszej strategii płatnych usług w internecie. I nie chodzi tu tylko o dodatkowy strumień przychodów, ale o cały nowy wymiar biznesu, w którym inaczej buduje się relacje z klientami, inaczej zarządza danymi i inaczej prowadzi wewnętrzne procesy w firmie – mówi Diekmann.

Pozostało 87% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?