Dyrektywa o cookies. Wydawcy boją się zakazu reklamy behawioralnej

Ich zdaniem planowane zmiany w zakresie e-prywatności w tzw. dyrektywie o cookies mogą zdelegalizować tzw. reklamę behawioralną i tym samym mocno ograniczyć wpływy reklamowe firm, które produkują treści on-line, nie dając im nic w zamian.

Publikacja: 23.11.2016 17:13

Dyrektywa o cookies. Wydawcy boją się zakazu reklamy behawioralnej

Foto: 123RF

Tak zwana dyrektywa o e-prywatności, zwana także dyrektywą o plikach cookies (bo to ona wprowadziła w Europie obowiązek każdorazowego akceptowania takich plików po wejściu na nieodwiedzaną wcześniej stronę internetową przez internautów), będzie teraz nowelizowana. Zdaniem wydawców zaplanowane zmiany zmierzają w kierunku, który mocno utrudni im zbieranie danych o tym, co oglądają w Internecie użytkownicy i stosowanie tzw. reklamy behawioralnej (czyli mechanizmów, które umożliwiają wyświetlanie im reklam dopasowanych do ich zainteresowań). – A z badań wynika, że to taka reklama jest dzisiaj zdecydowanie najskuteczniejsza – mówi Artur Bednarz, rzecznik organizacji IAB Polska, która zrzesza firmy działające w Internecie. IAB wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi wydawców EPC (Europejska Rada Wydawców), NME (Newsowe Media Europejskie), EMMA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Magazynów) oraz ENPA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet), łącznie zrzeszające ponad 90 wydawców internetowych i prasowych, wystosowały właśnie w tej sprawie list otwarty do wiceprzewodniczącego KE Andrusa Ansipa i komisarza ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa Günthera Oettingera.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku