Reklama

Dyrektywa o cookies. Wydawcy boją się zakazu reklamy behawioralnej

Ich zdaniem planowane zmiany w zakresie e-prywatności w tzw. dyrektywie o cookies mogą zdelegalizować tzw. reklamę behawioralną i tym samym mocno ograniczyć wpływy reklamowe firm, które produkują treści on-line, nie dając im nic w zamian.

Publikacja: 23.11.2016 17:13

Dyrektywa o cookies. Wydawcy boją się zakazu reklamy behawioralnej

Foto: 123RF

Tak zwana dyrektywa o e-prywatności, zwana także dyrektywą o plikach cookies (bo to ona wprowadziła w Europie obowiązek każdorazowego akceptowania takich plików po wejściu na nieodwiedzaną wcześniej stronę internetową przez internautów), będzie teraz nowelizowana. Zdaniem wydawców zaplanowane zmiany zmierzają w kierunku, który mocno utrudni im zbieranie danych o tym, co oglądają w Internecie użytkownicy i stosowanie tzw. reklamy behawioralnej (czyli mechanizmów, które umożliwiają wyświetlanie im reklam dopasowanych do ich zainteresowań). – A z badań wynika, że to taka reklama jest dzisiaj zdecydowanie najskuteczniejsza – mówi Artur Bednarz, rzecznik organizacji IAB Polska, która zrzesza firmy działające w Internecie. IAB wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi wydawców EPC (Europejska Rada Wydawców), NME (Newsowe Media Europejskie), EMMA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Magazynów) oraz ENPA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet), łącznie zrzeszające ponad 90 wydawców internetowych i prasowych, wystosowały właśnie w tej sprawie list otwarty do wiceprzewodniczącego KE Andrusa Ansipa i komisarza ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa Günthera Oettingera.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama