Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 23.11.2016 17:13 Publikacja: 23.11.2016 17:13
Foto: 123RF
Tak zwana dyrektywa o e-prywatności, zwana także dyrektywą o plikach cookies (bo to ona wprowadziła w Europie obowiązek każdorazowego akceptowania takich plików po wejściu na nieodwiedzaną wcześniej stronę internetową przez internautów), będzie teraz nowelizowana. Zdaniem wydawców zaplanowane zmiany zmierzają w kierunku, który mocno utrudni im zbieranie danych o tym, co oglądają w Internecie użytkownicy i stosowanie tzw. reklamy behawioralnej (czyli mechanizmów, które umożliwiają wyświetlanie im reklam dopasowanych do ich zainteresowań). – A z badań wynika, że to taka reklama jest dzisiaj zdecydowanie najskuteczniejsza – mówi Artur Bednarz, rzecznik organizacji IAB Polska, która zrzesza firmy działające w Internecie. IAB wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi wydawców EPC (Europejska Rada Wydawców), NME (Newsowe Media Europejskie), EMMA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Magazynów) oraz ENPA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet), łącznie zrzeszające ponad 90 wydawców internetowych i prasowych, wystosowały właśnie w tej sprawie list otwarty do wiceprzewodniczącego KE Andrusa Ansipa i komisarza ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa Günthera Oettingera.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trójka to przeszłość, dziś robię wymarzone radio. Nie mogłabym zostawić tych wszystkich ludzi, z którymi budował...
Według prezydenta Donalda Trumpa, Stany Zjednoczone znalazły nabywcę na amerykańską część platformy wideo TikTok...
Rynek wyszukiwania jest otwarty i daje możliwości tak konsumentom, jak i firmom. Niestety decyzje Komisji Europe...
Prezydent USA Donald Trump po raz kolejny przedłuży termin zbycia amerykańskich aktywów TikToka przez ByteDance...
Disney i Universal pozwały Midjourney, ogromnie popularne narzędzie AI do generowania obrazów. Giganci Hollywood...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas