Dyrektywa o cookies. Wydawcy boją się zakazu reklamy behawioralnej

Ich zdaniem planowane zmiany w zakresie e-prywatności w tzw. dyrektywie o cookies mogą zdelegalizować tzw. reklamę behawioralną i tym samym mocno ograniczyć wpływy reklamowe firm, które produkują treści on-line, nie dając im nic w zamian.

Publikacja: 23.11.2016 17:13

Dyrektywa o cookies. Wydawcy boją się zakazu reklamy behawioralnej

Foto: 123RF

Tak zwana dyrektywa o e-prywatności, zwana także dyrektywą o plikach cookies (bo to ona wprowadziła w Europie obowiązek każdorazowego akceptowania takich plików po wejściu na nieodwiedzaną wcześniej stronę internetową przez internautów), będzie teraz nowelizowana. Zdaniem wydawców zaplanowane zmiany zmierzają w kierunku, który mocno utrudni im zbieranie danych o tym, co oglądają w Internecie użytkownicy i stosowanie tzw. reklamy behawioralnej (czyli mechanizmów, które umożliwiają wyświetlanie im reklam dopasowanych do ich zainteresowań). – A z badań wynika, że to taka reklama jest dzisiaj zdecydowanie najskuteczniejsza – mówi Artur Bednarz, rzecznik organizacji IAB Polska, która zrzesza firmy działające w Internecie. IAB wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi wydawców EPC (Europejska Rada Wydawców), NME (Newsowe Media Europejskie), EMMA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Magazynów) oraz ENPA (Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet), łącznie zrzeszające ponad 90 wydawców internetowych i prasowych, wystosowały właśnie w tej sprawie list otwarty do wiceprzewodniczącego KE Andrusa Ansipa i komisarza ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa Günthera Oettingera.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama