Marcowe prognozy Zenitha mówiły o 4,4 proc. wzroście wydatków na promocję na świecie i 2,5 proc. wzroście w Polsce. To oznacza, że na koniec tego roku polski rynek reklamy będzie wart 7,06 mld zł.
- Inwestycje w reklamę rosną w powolnym, ale stabilnym tempie. Wzrostowi rynku reklamowego sprzyja rosnąca gospodarka – pierwszy kwartał w gospodarce pozytywnie zaskoczył wynikami, nastąpiło oczekiwane odbicie w inwestycjach, rośnie prywatna konsumpcja, kwitnie rynek pracy – komentuje Justyna Mazur, partner zarządzająca w Zenith. Jak dodaje, podobnie wygląda sytuacja na globalnym rynku, który na koniec tego roku będzie wart 559 mld dol.
– Wydatki reklamowe rosną stabilnie, w tempie poniżej dynamiki globalnego PKB. Reklamodawcy są ostrożni, jednak jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Zenith wśród kluczowych klientów z całego świata, w tym z Polski, część branż ufnie patrzy w przyszłość, spodziewając się wzrostu swojego biznesu, co i nam daje powody do optymistycznych prognoz – mówi Mazur.
W Polsce tegoroczne wydatki na reklamę w telewizji (stanowi połowę całego reklamowego rynku) zwolnią o 1 pkt proc. i ich wzrost wyniesie już tylko 0,6 proc. - Spowolnienie w tym segmencie rynku reklamowego to efekt zmniejszania inwestycji przez największych reklamodawców – komentują analitycy Zenith w raporcie.
Wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 11,8 proc.