Już wtedy pomyślano o wielopokoleniowym dialogu, zapraszając do udziału cenionych mistrzów i utalentowanych, dobrze rokujących debiutantów. Znaleźli się wśród nich m.in. twórcy związani z Galerią Bezdomną – szalonym przedsięwzięciem powołanym przez duet znanych polskich fotografów, Tomka Sikorę i Andrzeja Świetlika. Wystawy pod tym szyldem odbywają się spontanicznie, często w bardzo nietypowych miejscach. Pierwsze edycje stały się także okazją do zaprezentowania dorobku studentów Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowej w Szczecinie, ich wyzwalania się z fotografii analogowej na rzecz cyfrowej.
Od trzeciej edycji festiwal ukazywał fotografię przenikającą się z innymi dziedzinami sztuki, takimi jak malarstwo, rzeźba czy film. Od tego czasu prezentowanym projektom przyświecała wspólna myśl przewodnia odrębna dla każdej edycji festiwalu. W 2007 roku było nią hasło „Pamięć”. Stanowiło ono klamrę dla prac gości festiwalu: Jerzego Lewczyńskiego, Lecha Majewskiego, Tomka Sikory, z Wiednia – Haralda Scherza i Kathariny Razumovsky, a z Berlina – Olivera Scholtena.
Odbyło się 30 wystaw, w tym prezentacje prac znanych indywidualistów, konkurs dla młodych twórców, pokazy filmów, spotkania, warsztaty i prelekcje oraz imprezy towarzyszące: koncerty, happeningi itp. Tak jak w ubiegłych latach goszczono Galerię Bezdomną, która w Szczecinie miała swoją 50. odsłonę.
„Alementarz” oraz „Chińczycy oglądają reklamę” Łodzi Kaliskiej, wystawa fotografii Zdzisława Beksińskiego, projekcje Artura Żmijewskiego, projekt kuratorski z udziałem m.in. Katarzyny Kozyry, Zbigniewa Libery i Supergrupy Azorro na ubiegłorocznej edycji festiwalu stały się punktem odniesienia dla pojęć „sacrum” i „profanum”.
Zaproszeni artyści udowodnili, że sztuka dotykająca sacrum może się wymykać poza schemat doktryn religijnych i często bywa otwarta na nowe myślenie i postrzeganie świata.