21 – 23 września oraz 4 – 22 listopada 2012
IV Dni Sztuki Tańca
23 października 2012 r.
Giacomo Puccini „Manon Lescaut" – premiera, reżyser Mariusz Treliński, dyrygent Patrick Fournillier
17 listopada 2012 r.
Aktualizacja: 29.05.2012 12:33 Publikacja: 29.05.2012 12:33
21 – 23 września oraz 4 – 22 listopada 2012
IV Dni Sztuki Tańca
23 października 2012 r.
Giacomo Puccini „Manon Lescaut" – premiera, reżyser Mariusz Treliński, dyrygent Patrick Fournillier
17 listopada 2012 r.
„Echa czasu" – premiera wieczoru baletowego w trzech częściach:
„Century Rolls", choreograf Ashley Page;
„Moving Rooms", choreograf Krzysztof Pastor;
„Artifact Suite", choreograf William Forsythe
24 listopada 2012 r.
Piotr Beczała – koncert z okazji 20-lecia pracy artystycznej
13 stycznia 2013 r.
Giuseppe Verdi „Don Carlo" – premiera, reżyser Willy Decker, dyrygent Carlo Montanaro
19 stycznia 2013 r.
Giuseppe Verdi „Requiem" – koncert, dyrygent Carlo Montanaro
17 lutego 2013 r.
Leoš Janaček „Sprawa Makropulos" – premiera, reżyser Christoph Marthaler, dyrygent Gerd Schaller
22 lutego 2013 r.
Koncert Ewy Podleś
15 marca 2013 r.
„Sen nocy letniej" – premiera baletowa, choreograf John Neumeier, dyrygent Łukasz Borowicz
7 kwietnia 2013 r.
Peter Eötvös „Lady Sarashina" – premiera, reżyser i choreograf Ushio Amagatsu, dyrygent Christian Schumann
19 kwietnia 2013 r.
„Kreacje 5" – warsztat choreograficzny
20 kwietnia 2013 r.
Paweł Szymański „Qudsja Zaher" – prapremiera, reżyser Eimuntas Nekrošius, dyrygent Wojciech Michniewski (cykl „Terytoria")
9 – 17 maja 2013 r.
VIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Stanisława Moniuszki
23 maja 2013 r.
Jagoda Szmytka, Wojciech Blecharz „Projekt »P«" – prapremiery dwóch oper młodych kompozytorów w cyklu „Terytoria"
23 czerwca 2013
Katarzyna Trylnik i Anna Lubańska – koncert duetów operowych
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Rzeczpospolita
21 – 23 września oraz 4 – 22 listopada 2012
IV Dni Sztuki Tańca
Razem z dziennikarką „Rzeczpospolitej” Małgorzatą Piwowar rozmawiamy o najgłośniejszym wydarzeniu mijającego sezonu w sztuce – o otwarciu nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
To zaproszenie do udziału w polskiej kulturze dla całej Europy. Koncert inauguracyjny 3 stycznia w Warszawie.
Zamek Królewski w Warszawie prezentuje cenną kolekcję sztuki europejskiej, pochodzącą z Narodowego Muzeum Sztuki im. Bohdana i Warwary Chanenków w Kijowie.
Wraz z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk, twórczynią bloga Zwierz Popkulturalny, recenzentką i autorką książek o popkulturze, rozmawiamy na temat seriali. Jakie tytuły zasługują na miano produkcji roku? Na jakim etapie streamingowej rewolucji się znajdujemy?
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W stolicy Szwecji ruszył Tydzień Noblowski. Rozpoczął się od tradycyjnego przekazania osobistych przedmiotów należących do tegorocznych noblistów do sztokholmskiego Muzeum Nagrody Nobla oraz sygnowania krzeseł w tamtejszej kawiarni.
W „Pułapce na myszy” Agathy Christie aktorzy Ateneum pokazują, że umieją grać na różnych instrumentach równocześnie. Czy to jeden z najlepszych spektakli roku? Niewykluczone.
W grudniu, dokładnie w pierwszej dekadzie grudnia, a jeszcze dokładniej: w dzień św. Mikołaja, Stanisław Tym wyruszył w kolejny rejs. Tym razem już ostateczny.
Społeczny teatr pokazuje jako głównych bohaterów również postaci ze świecznika władzy. Tak jest w prowokacyjnej „Personie. Ciele Bożeny” Jędrzeja Piaskowskiego i Huberta Sulimy z Teatru Zagłębia w Sosnowcu.
Spektakl „Kochany, najukochańszy” powstał z miłości do twórczości Wiesława Myśliwskiego.
Najważniejsze krajowe spektakle i premiera „Quanty” Łukasza Twarkowskiego wypełnią program 17. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie (6-16 grudnia). „Elisabeth Costello" Krzysztofa Warlikowskiego zagrana będzie trzy razy.
„Latający Potwór Spaghetti” o tym, jakim bezsensem są dla pisarza i reżysera wiara w Boga i religie, to najmocniejszy spektakl sezonu. Dla osób wychowanych w katolicyzmie bolesny, ale oczyszczający jak rachunek sumienia. Na pewno wyzwalająco śmieszny.
We Wrocławiu Opera musi zwrócić pieniądze za dwa tysiące biletów sprzedanych na odwołane premiery. Teatr Polski po politycznych problemach poszedł do remontu. Od 2021 roku nie było Festiwalu Dialog.
W „Plus Minus” (nr z 30 listopada) Bartosz Nosal pisze o czterdziestoleciu polskiej legalnej kasety VHS. W łódzkim Teatrze Powszechnym przez jej pryzmat można się przyjrzeć polskiemu kapitalizmowi w sztuce Marcina Bałczewskiego. A także Polsce i Polakom po 1989 r.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas