Reklama

Od czarnej serii do jazzu

Płyty | Narodowy Instytut Fryderyka Chopina stał się cenioną marką na europejskim rynku fonograficznym również dzięki nagraniom festiwalowych koncertów.

Aktualizacja: 12.08.2021 20:01 Publikacja: 12.08.2021 18:11

Od czarnej serii do jazzu

Foto: materiały prasowe

Początek działalności płytowej instytutu dał pomysł prezentowania utworów Chopina granych na historycznych instrumentach. Udało się pozyskać znakomitych wykonawców, a swoistą ozdobą liczącej już kilkadziesiąt pozycji tej czarnej serii (od koloru okładek albumów) stał się wydany niedawno 14-płytowy box z utworami solowymi i z orkiestrą w interpretacji Tatiany Shebanovej.

Rosyjska pianistka i laureatka Konkursu Chopinowskiego w 1980 r., dla której Polska stała się drugą ojczyzną, dokonywała nagrań przez ponad trzy lata. Wybrała fortepian Erarda z 1849 r., towarzyszyła jej Orkiestra XVIII Wieku. Te płyty stanowią niezwykłe podsumowanie jej artystycznej drogi, pracowała nad nimi, zmagając się z nieuleczalną chorobą.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama