W ubiegłym roku ukazał się piąty album Sabatonu „Coat Of Arms", na którym – obok innych związanych z II wojną światową utworów – znalazł się „The Uprising" poświęcony naszemu Powstaniu. Teledysk do tej kompozycji powstał w Fabryce Norblina.
Popularność w Polsce zdobyli przede wszystkim dzięki nagraniu „40:1". Pochodząca z poprzedniego krążka piosenka poświęcona jest bitwie pod Wizną, w której polscy żołnierze walczyli we wrześniu 1939 r. Dzięki temu Polacy nie tylko odkryli Sabaton, ale również polską historię – na pytanie o bitwę pod Wizną zaczęli odpowiadać, że kojarzą, bo śpiewała o tym szwedzka grupa.
Polakom na płycie poświęcone są również „The Final Solution" i „Aces In Exile" opowiadający o Dywizjonie 303. Sabaton korzystał już z takich klasyków jak chińska „Sztuka wojny", opiewał bitwę o Monte Cassino, ma również swoich ulubionych wielkich dowódców. „Ghost Division" napisali o pancernej dywizji Erwina Rommla, niemieckiego feldmarszałka, dowódcy Afrika Korps i słynnego taktyka.
Powodzenie grupy i sprzedaż płyt w Polsce pomogły Sabatonowi podpisać kontrakt z metalowym gigantem Nuclear Blast. Jak przyznają muzycy, przed przejściem do tej wytwórni poza Szwecją ich albumy praktycznie się nie sprzedawały. Kilka dni temu na naszym rynku ukazał się ich pierwszy krążek DVD „World War Live – Battle Of The Baltic Sea" z czterema godzinami materiału z koncertów.