"Solidarność" wchodzi do kin

Związkowcy walczą z podwyższeniem wieku emerytalnego spotami emitowanymi przed seansami w 247 salach w całej Polsce

Aktualizacja: 10.09.2012 12:59 Publikacja: 10.09.2012 01:55

"Solidarność" wchodzi do kin

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

NSZZ „Solidarność" intensyfikuje działania skierowane przeciw rządowi. Nie chce poprzestać na ulicznych manifestacjach, dlatego od ostatniego piątku do końca września w 28 miastach, w 247 salach kinowych należących do ITI będą wyświetlane spoty „Nie chcemy pracować aż do śmierci" skierowane przeciwko wprowadzonej reformie podnoszącej wiek emerytalny do 67 lat. Filmy będzie można oglądać też na kilkudziesięciu stronach w Internecie. Informacja ma dotrzeć do 1,5 mln młodych ludzi.

– To kolejna akcja przypominająca o przeforsowanej przez rząd a niekorzystnej dla pracowników ustawie wydłużającej wiek emerytalny – mówi Marek Lewandowski, rzecznik „S", i zapowiada na kolejne miesiące następne działania.

W październiku rusza duża kampania społeczna wymierzona przeciwko tzw. umowom śmieciowym. – Chcemy uświadomić ludziom, co tracą, pracując na takich umowach – mówi Lewandowski.

Związkowcy nie chcą zdradzić szczegółów kampanii. Wiadomo, że będzie ona trwała dwa miesiące i obejmie wszystkie nośniki – od plakatów i billboardów, przez radio, telewizję, kina i portale internetowe. Twórcy kampanii założyli, że trafi ona do 10 mln młodych ludzi. Jednym z najważniejszych elementów kampanii będą działania informujące o tym, w jaki sposób walczyć o uznanie umowy o dzieło za klasyczną umowę o pracę. – Jeśli ktoś przez wiele lat pracuje u jednego pracodawcy na umowę o dzieło i wykonuje wciąż te same zadania, to nie jest to żadne dzieło, tylko umowa o pracę, i można żądać przed sądem pracy, aby została za taką uznana – mówi Lewandowski i dodaje, że w czasie kampanii zamierzają wytłumaczyć pracownikom, jakie dowody zebrać, aby wygrać z pracodawcą przed sądem.

29 września „S" włączy się też w antyrządowy marsz „Obudź się Polsko", w którym obok środowisk związanych z Radiem Maryja udział zapowiedzieli politycy PiS i Solidarnej Polski.

Zdaniem politologa Bartłomieja Biskupa kampanie „S" to kolejna walka związku zawodowego o zmianę wizerunku i zyskanie poparcia dla swoich działań wśród ludzi młodych. Ekspert jednak nie jest pewien, czy to przyniesie pożądany skutek. – Młodzi ludzie zwykle nie rozumieją, jaką rolę odgrywają związki zawodowe, dlatego będzie do nich trudno trafić – mówi Biskup i dodaje, że znacznie większe szanse mieliby u młodych, gdyby próbowali do nich dotrzeć mówiąc o bezrobociu, a nie odległych emeryturach.

Związkowcy nie ukrywają także, że ich kampanie to z jednej strony walka o prawa pracownika, ale z drugiej celowe działania zmierzające do zmiany koalicji rządzącej w najbliższych wyborach parlamentarnych. – W czasie kryzysu zdesperowani ludzie zazwyczaj zwracają się ku tym organizacjom i partiom politycznym, które zapewniają, że mają na uwadze ich byt – mówi Rafał Chwedoruk, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. Jego zdaniem to może spowodować, że związki wyrosną na liczącego się na scenie politycznej przeciwnika.

NSZZ „Solidarność" intensyfikuje działania skierowane przeciw rządowi. Nie chce poprzestać na ulicznych manifestacjach, dlatego od ostatniego piątku do końca września w 28 miastach, w 247 salach kinowych należących do ITI będą wyświetlane spoty „Nie chcemy pracować aż do śmierci" skierowane przeciwko wprowadzonej reformie podnoszącej wiek emerytalny do 67 lat. Filmy będzie można oglądać też na kilkudziesięciu stronach w Internecie. Informacja ma dotrzeć do 1,5 mln młodych ludzi.

Pozostało 85% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo