Dlaczego zapłaciliśmy ponad 60 tysięcy złotych za logo szczytu NATO?

Warszawskie spotkanie miało dwa znaki wizualne. Jeden trafił do szuflady. Zdaniem NIK to nierzetelność.

Aktualizacja: 05.08.2016 20:37 Publikacja: 04.08.2016 18:45

Pierwotnie wybrany projekt logo szczytu NATO nie uzyskał akceptacji Kancelarii Prezydenta RP

Pierwotnie wybrany projekt logo szczytu NATO nie uzyskał akceptacji Kancelarii Prezydenta RP

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Warszawska syrenka sportretowana w kubistycznym stylu, której elementy są w kolorach białych i czerwonych – tak wyglądało oficjalne logo szczytu NATO (patrz obok). W plansze z tym znakiem graficznym był m.in. przystrojony stadion PGE Narodowy. Jednak nie był to jedyny logotyp przygotowany na potrzeby szczytu. Wiemy o tym dzięki raportowi Najwyższej Izby Kontroli.

Co roku bada ona finanse państwa, w tym budżet MSZ. Resortowi dyplomacji nie wystawiła za 2015 rok oceny pozytywnej, ale tzw. opisową. Powodem były m.in. problemy z wyborem logo.

Pozostało 83% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo