W TV letnia przerwa śniadaniowa

W tym tygodniu zakończy się walka między programami „Dzień dobry TVN” i „Pytanie na śniadanie” nadawanym przez TVP 2. Obie stacje zawieszają swoje czołowe poranne produkcje do jesieni

Aktualizacja: 16.06.2009 10:24 Publikacja: 16.06.2009 03:27

Program „Kawa czy herbata” nadawany przez TVP 1 nie zostanie zawieszony na czas wakacji. Ma dwukrotn

Program „Kawa czy herbata” nadawany przez TVP 1 nie zostanie zawieszony na czas wakacji. Ma dwukrotnie większą oglądalność od „Pytania na śniadanie” i „Dzień dobry TVN” (fot: Krzysztof Kuczyk)

Foto: Forum

Letnie miesiące to dla telewizji czas powtórek i oszczędności, a dla prowadzących czas na odpoczynek.

Poranny program Dwójki „Pytanie na śniadanie” nadawany między 8.30 a 10.45 widzowie będą mogli oglądać jeszcze tylko do piątku. Zespół „Dzień dobry TVN”, którego program jest obecny na antenie od 8.30 do 11, pożegnał się już z publicznością w zeszłym tygodniu.

– Konsumpcja telewizji w okresie wakacyjnym naturalnie spada, nie jest to więc czas inwestowania w tak duże produkcje – zdradza powody tej strategii Joanna Górska, szef zespołu PR grupy TVN.

– Letni widz nie jest lojalny wobec stacji – tłumaczy medioznawca prof. Maciej Mrozowski. – Zmienia się sposób oglądania, chcemy programów luźniejszych w formie, bez konieczności ich ciągłego śledzenia – podkreśla. Przypomina, że latem oglądalność zależy od pogody: deszcz może powodować wzrost, a słońce odpływ widowni.

Jego słowa potwierdzają wyniki oglądalności. Według danych AGB Nielsen Media Research w pierwszych dwóch tygodniach czerwca „Dzień dobry TVN” śledziło średnio 584 tys. widzów. Dla porównania w maju była to ponad 700-tysięczna widownia. Podobnie jest z programem „Pytanie na śniadanie”. Do połowy czerwca przyciągał średnio 440 tys. widzów, podczas gdy w maju miał ich 484 tys.

Oba programy mają bardzo podobne udziały w rynku (czyli wielkość procentową widowni, która w danym czasie ogląda program). Z ostatnich danych wynika, że Dwójka osiąga 13,7 proc., a TVN – 14,3 proc.

Walka między nimi trwa od dwóch lat. To wówczas TVN postanowił uruchomić pasmo dotychczas pokazywane jedynie w weekendy także w dni powszednie. To spowodowało, że TVP straciła jedną z najlepszych par telewizji śniadaniowej: Dorota Wellman i Marcin Prokop przenieśli się do TVN.

Ale poranne programy rywalizują nie tylko o gwiazdy i widzów, lecz przede wszystkim o pieniądze. Od marca do połowy czerwca stacja Waltera dzięki „Dzień dobry TVN” zarobiła ok. 60 mln zł, podczas gdy „Pytanie na śniadanie” przyniosło TVP prawie cztery razy mniej – 16,5 mln zł (dane AGB). Jeszcze mniejsze wpływy osiągnął poranny program TVP 1 „Kawa czy herbata” pokazywany między szóstą a ósmą. W tym samym okresie zarobił ok. 11 mln zł przy średniej oglądalności 530 tys. widzów i udziale w rynku na poziomie ponad 30 proc. Ale jest to jedyna propozycja, która na wakacje nie zniknie z anteny.

– „Kawa czy herbata” będzie, latem kontynuowana – zapowiada Daniel Jabłoński, p.o. rzecznik prasowy TVP.

Teraz stacje i widzowie odpoczną od rywalizacji. A telewizyjne „twarze” teleporanków będą mogły naładować akumulatory. – Razem z Dorotą Wellman z radością powitaliśmy przerwę wakacyjną. Pod koniec każdego sezonu, w którym przeprowadziliśmy mnóstwo rozmów z gośćmi, przychodzi czas na zrelaksowanie i „wymazanie” informacji z dysku – mówi „Rz” Marcin Prokop.

Letnie miesiące to dla telewizji czas powtórek i oszczędności, a dla prowadzących czas na odpoczynek.

Poranny program Dwójki „Pytanie na śniadanie” nadawany między 8.30 a 10.45 widzowie będą mogli oglądać jeszcze tylko do piątku. Zespół „Dzień dobry TVN”, którego program jest obecny na antenie od 8.30 do 11, pożegnał się już z publicznością w zeszłym tygodniu.

Pozostało 87% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo